У центрі міста за декілька днів планують відкрити нову кав’ярню. За словами авторів проекту, вони хотіли зробити його особливим і теплим. За декілька місяців їм вдалося реалізувати проект. Кофейбус "Майже кав’ярня" вже вподобала місцева молодь.
Не лише випити смачної кави, а й прослухати лекцію про кавоваріння, ознайомитись з наочними матеріалами і, врешті-решт, поринути в історію рідного міста золотонісці матимуть змогу з 1 листопада. Про появу проекту, асортимент, графік роботи в інтерв’ю виданню "Золотоноша Онлайн" розповів власник кав’ярні Михайло Карий.
– У кого виникла така креативна ідея?
– Якщо говорити про засновників, то це – я, мої рідині та дівчина, яка виступає в ролі дизайнера, розробивши всю стилістику. Все решта, справа техніки – це на моїх плечах. Такий собі сімейний підряд. Взагалі, із кав’ярнею в автобусі я познайомився в Києві. Закохався ж в цю ідею завдяки тепер вже хорошому товаришу, Вадиму Навроцькому, який сьогодні має 8 подібних кав’ярень у столиці. Всі технічні питання, що стосуються закладу, вирішую з його допомогою та підтримкою.
Сама ж ідея – не українська. В Європі, особливо в Італії, де каву дуже полюбляють, таких автобусів дуже багато. Тобто для них це не є новинкою, вже понад років 10 на ринку існують подібні заклади. От і з’явилось бажання щось подібне зробити у нас.
– З точки зору законодавства – це складно, здійснити такий стартап?
– Не буду зараз занурюватись в деталі, адже наше законодавство – це взагалі окрема тема для розмови. Проте, якщо брати в цілому, то було б бажання, а нормативна база для цього більш-менш готова. Наприклад, той самий Навроцький перед тим, як відкривати свій перший кофейбус, досліджував законодавство трохи більше року. З юридичної точки зору особливих складностей немає.
– Розкажіть про дату відкриття.
– Технічно ми готові вже. Але все-таки доведеться трохи почекати. Справа в тому, що в нас немає досвіду в цьому бізнесі. Так, ми (маю на увазі родину) вже років зо п’ять цінуємо каву натуральну і справжню, але при цьому у сфері продажу потрібна практика. Тому перш ніж відчинитися, ми, звісно ж, хочемо випробувати свій продукт.
Зараз в кав’ярні проводиться дегустаційний тиждень: 5 груп людей мають право навідуватися до нас і безкоштовно куштувати каву, ділитися своїми враженнями, підправляти смак тощо. Відкриття ж планується 1 листопада – це вже буде готовий довершений продукт. Сподіваємось, що до цього часу ми зробимо все, аби у відвідувачів не було нарікань.
– Яким буде графік роботи "Майже кав’ярні"?
– Тут питання поки що складне і має дві сторони медалі. Перша – це те, як хочеться нашим клієнтам, а друга ж – як маємо змогу ми, позаяк функціонування закладу повністю покладене на мене, найманого персоналу немає. Зараз я досліджую, в який час людям зручніше пити каву. Цілком можливо, що у нестандартної кав’ярні буде і нестандартний графік, коли ми будемо працювати зранку для людей, які йдуть на роботу, і ввечері для молоді аж до пізнього часу.
– У соцмережах говорили про те, що заклад стане ще й базовим місцем для творчих жителів. Культурні тематичні вечори лишаються в силі?
– Так, днями до нас завітав адміністратор спільноти "Подслушано Золотоноша", з яким обговорювались питання святкування Хелловіну. Це стане стартовою платформою, під час якої подивимося, наскільки людям тут комфортно проводити масові заходи.
– У середині кофейбусу помітний історичний антураж. Це ваш основний акцент?
– Твердження більш правильне, ніж неправильне. Хоча твердо говорити, що ми робимо упор на історію, також не можна. Мені подобається наше місто, подобається, яким воно було раніше, яким стало зараз. Хочеться цю любов і цей інтерес привити до наших людей, щоб викликати у них більше зацікавленості.
Спілкувалися з директором краєзнавчого музею: дійсно, є така проблема, людям банально не цікаво, вони цим не захоплюються. Люди живуть в онлайні і це нас турбує. Взагалі, ідея полягає в тому, щоб витягнути людей з інтернету в реальне життя. А потім вже, коли людина побачить наші історичні артефакти, вона буде цікавитися, дізнаватися щось більше і, можливо, тоді вже навіть трохи вивчатиме історію міста. А у нас вона дуже цікава, особливо дорадянська.
– Як вважаєш, чи є попит у золотонісців на подібні заклади?
– В мене є сумніви щодо людей старшого віку – чи готові вони до такої нестандартної обстановки. На молодь дивлюсь більш оптимістично. Ще на перших етапах проектування до нас вже зверталися місцеві письменники, художники щодо проведення тематичних вечорів. Опитування та акції, які ми проводили у соцмережах, показують, що наша основна аудиторія – люди від 18 до 30 років.
За кілька днів тестової роботи закладу спостерігається велика кількість зацікавлених людей. Всі намагаються дізнатись суть кав’ярні та дату відкриття. Якщо ж ми будемо творити перфоменси, про які вже говорили, то маємо надію, що проект стане дуже цікавим для молоді. Перша платформа – це ніч на 1 листопада. На Хелловін спробуємо зробити щось цікаве та культурне.
– Чи вели перемовини з міською владою щодо пропозиції про співпрацю?
– Зізнаюсь чесно, перша ідея була дуже далекою від тієї, котра реалізована на сьогодні. Наш проект називався "КАроВА". Яскраво, креативно, але заспокоївшись, зрозуміли, що маємо якось вписуватись у загальний екстер’єр, у бачення нашого рідного міста. Після неодноразових консультацій із міським головою, заступниками, дійшли до думки, що кафе слід робити з нотками історії Золотоноші. Таким чином, співпрацювали і з музеєм, і з посадовцями культурних питань. Це була прекрасна двостороння взаємодія.
– Асортимент цікавий. Будуть якісь сюрпризи?
– Взагалі, як видно з логотипу, наш лозунг – "для своїх". Це, перш за все, означає дворівневу систему знижок. Люди, котрі стануть частими відвідувачами, тобто "своїми", будуть приємно здивовані цінами. Деталі оголосимо пізніше, після відкриття.
Чим ми справді пишаємося – це нашим продуктом. Ми відбирали прямого експортера костарканської арабіки: зерна премуім-класу, котрі вважаються одними з найкращих в світі. Такий підхід може здатися надмірним, проте поясню чому саме так. Тільки-но ставши студентами, ми з друзями, зустрічаючись на вихідних у Золотоноші, часом мали бажання випити горнятко столичної кави, а змушені були ходити до автоматів і фантазувати собі, що ми п’ємо справжню каву. Я хочу, щоб люди наші відчули справжній смак, полюбили його і вміли правильно її пити. Ми хочемо привчити наш люд за нормальною ціною пити найякіснішу каву. Сподіваюся, що людям буде цікаво та смачно.
Джерело: Золотоноша Онлайн