додому Новини "Халяви" не буде: за повірку лічильників черкащани все одно заплатять

"Халяви" не буде: за повірку лічильників черкащани все одно заплатять

0

Із постійним подорожчанням комунальних послуг черкасці все частіше встановлюють лічильники. Майже у кожній квартирі є прилади обліку на газ, гарячу та холодну воду, електрику, а інколи і на тепло. За законом лічильники кожні 3-4 роки треба здавати на повірку. Щоб це зробити, потрібно було пройти "сім кіл пекла" бюрократичної тяганини: викликати контролера, зняти пломби, звернутися до метрології, потім знову викликати контролера, щоб опломбувати лічильник. Іноді ця тяганина разом з чергами та поїздками займає не одну годину, а якщо людина працює, то може й за день не вправитися. Більше того, якщо своєчасно не зробити повірку, то доведеться ще й платити за послугу за загальним тарифом.

Урядовці ж обіцяють: відтепер система повірки лічильників запрацювала по-новому. Чи дійсно це так – з'ясовував сайт vikka.ua.

1 січня набув чинності Закон "Про метрологію та метрологічну діяльність". У Законі чітко прописані принципи відносин між постачальниками та споживачами послуг. Відтепер, згідно з цим законом, усі роботи з обслуговування лічильників мають проводитися за рахунок надавачів послуг – електроенергії, тепла, газу, води. Їхньою ж турботою (а зовсім не мешканців) є й своєчасна повірка цих лічильників.

"Порядок, за яким проводиться повірка лічильників, затверджений постановою Кабміну від 8 липня 2015 року № 474. Там чітко сказано, що надавач послуг повинен поставити до відома мешканця про планову повірку рекомендованим листом. Крім того, прописаний обов’язок надавача на час повірки чи ремонту лічильника встановити тимчасовий", – зазначив директор ДП "Черкасистандартметрологія" Михайло Чорнопищук.

Іншими словами, споживачу потрібно домовитися з надавачем послуг про візит контролера та дочекатися його. Всю роботу, як переконують урядовці, комунальники візьмуть на себе.

Однак на практиці не все так просто.

Зателефонувавши до "Черкасиобленерго", кореспондент vikka.ua з’ясував: щоб замовити послугу позапланової повірки лічильника, потрібно їхати у Черкаський міський РЕМ (вул. Благовісна, 166). Там споживач має оформити відповідне звернення та ще й сплатити доведеться 200,14 грн. Проте, якщо ваші сумніви у достовірності роботи лічильника не будуть марними, енергетики обіцяють повернути кошти.

Ще одним міфом виявилась і обіцянка законодавців, що повірку лічильників здійснює за власний рахунок постачальник послуг. Насправді ж вартість повірки просто буде включена у тариф. Так, для прикладу КП "Черкасиводоканал" донедавна брав з квартири за повірку лічильника 47 гривень. Наразі підприємство тимчасово не здійснює повірку, а вже з лютого її вартість обіцяють включити до тарифу, тобто для споживача подорожчає куб води. А, приміром, Черкаська ТЕЦ і "Черкаситеплокомуненерго" вже давно включили цю послугу у вартість тарифу.

Крім цього, доки у вас немає лічильника, за послугу доведеться платити за загальним тарифом. А термін, в який вам повинні перевірити та повернути лічильник, не вказаний. У п. 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 вказано, що "періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці".

Як повідомляв сайт vikka.ua, на черкащан чекатиме штраф за несплату комунальних послуг.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version