Із постійним подорожчанням комунальних послуг черкасці все частіше встановлюють лічильники. Майже у кожній квартирі є прилади обліку на газ, гарячу та холодну воду, електрику, а інколи і на тепло. За законом лічильники кожні 3-4 роки треба здавати на повірку. Щоб це зробити, потрібно було пройти "сім кіл пекла" бюрократичної тяганини: викликати контролера, зняти пломби, звернутися до метрології, потім знову викликати контролера, щоб опломбувати лічильник. Іноді ця тяганина разом з чергами та поїздками займає не одну годину, а якщо людина працює, то може й за день не вправитися. Більше того, якщо своєчасно не зробити повірку, то доведеться ще й платити за послугу за загальним тарифом.
Урядовці ж обіцяють: відтепер система повірки лічильників запрацювала по-новому. Чи дійсно це так – з'ясовував сайт vikka.ua.
1 січня набув чинності Закон "Про метрологію та метрологічну діяльність". У Законі чітко прописані принципи відносин між постачальниками та споживачами послуг. Відтепер, згідно з цим законом, усі роботи з обслуговування лічильників мають проводитися за рахунок надавачів послуг – електроенергії, тепла, газу, води. Їхньою ж турботою (а зовсім не мешканців) є й своєчасна повірка цих лічильників.
"Порядок, за яким проводиться повірка лічильників, затверджений постановою Кабміну від 8 липня 2015 року № 474. Там чітко сказано, що надавач послуг повинен поставити до відома мешканця про планову повірку рекомендованим листом. Крім того, прописаний обов’язок надавача на час повірки чи ремонту лічильника встановити тимчасовий", – зазначив директор ДП "Черкасистандартметрологія" Михайло Чорнопищук.
Іншими словами, споживачу потрібно домовитися з надавачем послуг про візит контролера та дочекатися його. Всю роботу, як переконують урядовці, комунальники візьмуть на себе.
Однак на практиці не все так просто.
Зателефонувавши до "Черкасиобленерго", кореспондент vikka.ua з’ясував: щоб замовити послугу позапланової повірки лічильника, потрібно їхати у Черкаський міський РЕМ (вул. Благовісна, 166). Там споживач має оформити відповідне звернення та ще й сплатити доведеться 200,14 грн. Проте, якщо ваші сумніви у достовірності роботи лічильника не будуть марними, енергетики обіцяють повернути кошти.
Ще одним міфом виявилась і обіцянка законодавців, що повірку лічильників здійснює за власний рахунок постачальник послуг. Насправді ж вартість повірки просто буде включена у тариф. Так, для прикладу КП "Черкасиводоканал" донедавна брав з квартири за повірку лічильника 47 гривень. Наразі підприємство тимчасово не здійснює повірку, а вже з лютого її вартість обіцяють включити до тарифу, тобто для споживача подорожчає куб води. А, приміром, Черкаська ТЕЦ і "Черкаситеплокомуненерго" вже давно включили цю послугу у вартість тарифу.
Крім цього, доки у вас немає лічильника, за послугу доведеться платити за загальним тарифом. А термін, в який вам повинні перевірити та повернути лічильник, не вказаний. У п. 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 вказано, що "періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці".
Як повідомляв сайт vikka.ua, на черкащан чекатиме штраф за несплату комунальних послуг.