додому Новини Черкащина Важкий понеділок: як Черкаси пережили другий день транспортного колапсу

Важкий понеділок: як Черкаси пережили другий день транспортного колапсу

0

Понеділок 12 листопада став випробувальним для жителів Черкас. Перевізники рішуче очікують дій від влади, зокрема, й "зеленого світла" на підняття цін на проїзд і не виходять на вулиці міста. У перший робочий день тижня черкасці не стали впадати у відчай і радіють лояльності простих водіїв та електротранспорту. Про те, чому в Черкасах протестують маршрутники та як містяни виходять із цього становища – дізнавався сайт vikka.ua.

Не минуло й доби, як у соцмережі з’явилась спільнота "#підвезу Черкаси", де водії та потенційні пасажири мають змогу створити або ж знайти оголошення з інформацією про маршрут та час поїздки. Аналогічна можливість з’явилась у "Viber" – чат під назвою "Підвезу попутника".

Активізувалися водії й на власних сторінках у Facebook.

Черкасець Віктор також долучився до такого своєрідного флешмобу на своїй сторінці в соцмережі.

"Везу дружину на роботу, є кілька місць в автівці, то чому б не підкинути тих, кому по дорозі, щоб люди не мерзли на зупинці? – пояснює своє рішення допомогти чоловік у коментарі сайту vikka.ua. Однак готовий підвозити лише тих, кого знає особисто. На цю тему віджартовується: "Все-таки, найкримінальніше місто в країні. Не дуже хочеться впускати в своє авто незнайомих попутників".

Допомога надходила містянам і без допомоги гаджетів, коли сердечні водії зупинялись прямо біля скупчень людей і озвучували напрямок свого руху.

"Сьогодні зранку стояла на зупинці і безнадійно чекала будь-якого транспорту. Під’їхав до зупинки мікроавтобус, дверцята відкрив молодий хлопець і запропонував всім підвезти безкоштовно до центру міста. Народ з недовірою поліз до салону, вскочила і я. Пасажири в салоні почали жартувати: "що, сьогодні безкоштовна акція?" На що водій привітно відповів: "треба ж допомагати один одному!" Не довго думаючи, наша компанія попутників скинулася по кілька гривень і передала водієві. Він не хотів брати, але ми сказали що це йому на каву і додали: "треба ж допомагати один одному!" На виході подякували водієві за гарний настрій ! А настрій дійсно піднявся! Побільше б таких молодих людей у нас в Че!" – розповідає у Facebook свою історію Олеся Журавель.

Блискавично відреагували на відсутність маршруток у Черкасах таксисти. Не чекаючи охочих, вони самі почали пропонувати містянам свої послуги, розсилаючи відповідні смс. У міських службах таксі переконують: ціни не підвищували, возять за звичними тарифами.

Фото Сергія Могилка

Міський голова Черкас, своєю чергою, на транспортний колапс відреагував розважливо й з інтересом. У неділю Анатолій Бондаренко проїхався в одному із тролейбусів і навіть провів у ньому прямий ефір в соцмережі.

"Трошки тісно, але зручно. Зручніше, ніж у маршрутці", – промовив із салону електротранспорту мер. Потім почав розпитувати у пасажирів, чи потрібно підвищувати ціну на проїзд у маршрутках, на що отримав негативну відповідь, та чи варто закуповувати 20 тролейбусів у лізинг. Бабусі-пасажирки тролейбуса, які, ймовірно, й не зовсім розуміють, що таке лізинг, одноголосно промовили "так".

Черкаський активіст Сергій Кузляєв на своїй сторінці у Facebook "розшифровує", що мав на увазі міський голова.

"Транспортна реформа у розумінні мера Черкас Бондаренка – купити 20 тролейбусів із ціною на 500 тис грн більше від ринкової і пустити їх по бульвару Шевченка", – дописує чоловік і поширює допис очільника міста. Головний акцент мер робить на доленосне для транспортної реформи в місті рішення, прийняте на "канівській" сесії 22 серпня. 

На нараду з перевізниками у понеділок 12 листопада Анатолій Бондаренко не з’явився, оскільки поїхав у відрядження у Київ, незважаючи на транспортний хаос у місті та елементарні потреби жителів Черкас, які вже й сайт міської ради "штурмували".  Не прийшли й самі перезвізники. Мовляв, через відсутність міського голови й будь-які наради будуть недоцільними.

Тим часом, обурені черкащани створили електронну петицію, аби взагалі розірвати договори з перевізниками і відмовитися від їхніх послуг. Цього ж дня, за лічені години, звернення набрало більше голосів, ніж потрібно. Теоретично, депутати мали б розглянути її на одному з найближчих сесійних засідань. Практично ж ситуація із перевізниками неоднозначна, оскільки конфлікт, як переконують маршрутники, з'явився не лише на фоні заповітних п'яти чи шести гривень за квиток. А розривати насправді немає що.

Адвокат Асоціації перевізників міста Валерій Макєєв стверджує: ніякого шантажу чи вимог з боку транспортників немає. Просто вже протягом року вони не мають права перевозити пасажирів, адже черкаська влада не уклала нових договорів з більшістю перевізників. Так само не стоїть питання незначного підвищення вартості проїзду. Воно, мовляв, має бути вже за замовчуванням з сьогоднішніми цінами на пальне.

"За законом, міська влада має укласти нові договори за 45 днів до дня закінчення попередніх. Саме у відповідності до договорів має регулюватись і питання якості обслуговування пасажирів, про яке так багато нині говорять владці, – пояснює правник. Але регулюватись немає чим, бо такі договори в Черкасах вже рік як відсутні. Сама міська влада спровокувала сьогоднішню ситуацію, проявила повну неповагу до перевізників, а сьогодні погрожують їм штрафами".

Якщо позиція владців не зміниться, правозахисник прогнозує відсутність пасажирських перевезень в Черкасах на найближчі три місяці. Так само великих надій не покладає на завтрашній виконком, саме через принципову позицію і маніпуляції представників міської влади. Однак планує шукати вирішення ситуації ще й у керманича області.

"А хто від того страждає? Міська влада створює саме такі умови, щоб надалі потерпали. Перевізники такі ж жителі Черкас, як їх пасажири, на їхніх підприємствах працює близько 2000 чоловік, які теж живуть у цьому місті. Вони теж переймаються тим, що відбувається, але перебувати надалі в тому ганебному становищі, в яке їх поставили місцеві керманичі, вони надалі не можуть", – зазначає Валерій Макєєв.

Як повідомляв сайт vikka.ua, страйк перевізників іде черкаському "електротрансу" на користь.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version