Цінову ситуації в області на продовольчі товари, фактори, які вплинули на ріст цін в торговельній мережі та співпраці обласної влади з торговельними мережами Черкащини й пошуку можливостей для зниження ціни на продовольчі товари обговорювали на нараді в ОДА.
Перший заступник голови ОДА Наталія Старікова зустрілась із представниками торговельних мереж Черкасс для обговорення цінової ситуації на основні продовольчі товари в області. Про це інформує прес-служба ОДА.
Учасники наради вирішили підготувати звернення до Департаменту агропромислового розвитку ОДА щодо внесення пропозицій по залученню до співпраці малих підприємств – сільгоспвиробників овочевої продукції для її прямих поставок в торговельну мережу, а також підготувати звернення до Уряду щодо вирішення на законодавчому рівні визначення торговельної надбавки (націнки), як єдиної бази оподаткування податком на додану вартість при продажу сільськогосподарської продукції і продуктів її переробки, раніше закуплених у підприємців та фізичних осіб, всім покупцям, як платникам, так і неплатникам податків.
Старікова звернула увагу на тенденцію щодо зростання цін в торговельних мережах на продукти харчування, яка триває протягом березня – травня, особливо на овочеву групу, крупи та цукор. Вона відмітила, що основною причиною такого стану речей є, в першу чергу, здорожчання паливно-мастильних матеріалів, що підвищує вартість транспортної складової.
Начальник відділу закупівель мережі "Моллі" Ростислав Ткаченко повідомив, що закупівля овочевої продукції та м’яса здійснюється через посередників (базу ОПС, оптові продовольчі ринки), а не безпосередньо у виробників, і цей фактор значно впливає на формування цін. Крім того, він звернув увагу, що на здорожчання зазначеної продукції також впливають нараховані суми податку на додану вартість.
Керівник мережі "Прем’єр" Станіслав Назаренко відмітив, що підприємства торгівлі, що є платниками податку на додану вартість (ПДВ), окрім основних груп продовольчих товарів, здійснюють продаж овочевої продукції, яку змушені закуповувати на оптових ринках у підприємців – не платників ПДВ. Він пояснив, що оподаткування вартості цієї продукції при реалізації створює для підприємства її неконкурентоспроможність за ціною порівняно з іншими суб’єктами, які не є платниками зазначеного податку, а також з великими торговельними мережами, що мають можливість закуповувати продукцію від великих сільгоспвиробників.
На його думку, вирішення цієї проблеми можливе лише на законодавчому рівні при визначенні торговельної надбавки (націнки), як єдиної бази оподаткування податком на додану вартість при продажу сільськогосподарської продукції, раніше закупленої у підприємців та фізичних осіб. Також він наголосив, що на підвищення ціни на цукор значною мірою впливає підвищення оптово-відпускних цін виробника, через недобросовісну конкуренцію.
Голова Черкаського бізнес-клубу Зоя Максимчук у свою чергу розповіла про постійні перевірки торговельних мереж з боку Держспоживінспекції та інспекції захисту прав споживача, застосування санкцій і штрафів за формальні ознаки порушень, та наголосила на необхідності ведення діалогу, цільового інформування, зокрема, проведення роз’яснювальних семінарів з виробниками щодо усунення недоліків маркування продукції, упаковки, супровідної документації, якості тощо.