Аби заручниками складної транспортної ситуації не були ні черкасці, ні маршрутники, останні запропонували власне бачення виходу міста з колапсу. Офіційну позицію перевізників і їх вимоги до владців на прес-конференції озвучив адвокат Валерій Макєєв. Про це повідомляє кореспондент vikka.ua.
Напередодні маршрутники попросили Макєєва захищати їх права. Адже, переконує адвокат, минулої п’ятниці вони зіткнулись з повним непорозумінням з міською владою: перевізники пропонували винести питання підвищення ціни на проїзд до 5 гривень і попросили відшкодувати кошти за пільгові перевезення. Виявляється, вже 3 роки (за дивним збігом обставин, після того, як керування містом перейшло до рук Анатолія Бондаренка) з міської скарбниці не відбувалось відшкодувань приватним перевізникам за безкоштовне первевезення понад десятка пільгових категорій громадян. Однак у відповідь на свої вимоги вони почули, що мають возити безкоштовно ще й пенсіонерів та школярів
Правник наголосив: за законом переключати договори з транспортниками необхідно за 45 діб до закінчення попередніх. Нові угоди мали б вирішити проблему із громадським транспортом на наступні п’ять років. Однак цього зроблено не було, тому в Черкасах офіційних перевезень немає.
Також Валерій Макєєв додав, що проблему з підвищенням тарифів потрібно було вирішувати ще тоді, коли вартість палива піднялася на 10%. На сьогодні ж, від моменту останнього здорожчання проїзду в січні 2017, паливо коштує на 50% дорожче.
"Ключовий момент у тому, що крім основного договору має бути додатковий − про пільгові перевезення. Але міська рада відмовляється укладати такі договори, тому перевізники не отримали й копійки відшкодувань. В той час, як КП "Черкасиелектротранс" отримує їх у повному обсязі. Дивна вибірковість виплат комунальних перевізникам і приватним", − зауважив Макєєв.
Відтак, перевізники запропонували свій варіант виходу із ситуації. Відповідне звернення за підписом їх офіційного представника – адвоката Макєєва – вже сьогодні було направлене у міську раду.
Суть вимог полягає у виконанні владцями трьох основних умов.
"Без договорів ніхто не буде виїжджати, ніхто не має юридичного права працювати. Щоб укласти такі угоди, необхідне проведення конкурсу. А на цю процедуру піде не менше трьох місяців. Тому всі вісім приватних перевізників міста пропонують укласти тимчасові договори строком на три місяці до проведення конкурсу, поки не визначаться ті, хто обслуговуватиме маршрути, – пояснив Макєєв позицію маршрутників. – Але до них мають бути невід’ємні додатки про відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій".
Укладання подібних документів має затверджуватись виконкомом. І, теоретично, якщо завтра, 14 листопада, владці підпишуть тимчасові договори з перевізниками, вже в четвер маршрутки зможуть вийти на дороги міста. Однак – тільки за умови обов’язкового відшкодування за пільговиків.
Крім того, перевізники вже подали в міську раду свої розрахунки по собівартості проїзду: від 6 до 8 грн. Тому третім пунктом їхніх вимог буде внесення в договір тарифу в 6 гривень. У підтвердження обґрунтованості таких розрахунків – демонструють дані по іншим містам країни. У більшості – вартість проїзду вже давно становить п’ять і більше гривень. Виключення – Полтава, яка нещодавно залишилась без міського голови, і Черкаси.
Надалі ж, пояснює пан Макєєв, маргрутники готові до покращення якості умов обслуговування (адже ці умови мають регулюватись виключно договорами), встановлення трекерів, систем зчитування електронних квитків тощо. Деякі підприємства вже навіть мають необхідне обладнання. Однак чекає врегулювання проблемного питання і дій влади назустріч.
Якщо ж ситуація не вирішиться до четверга, перевізники мають ще декілька альтернативних варіантів. Однак озвучуватимуть їх у випадку, якщо владці, все-таки, не дослухаються до них.
Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах не погодились підняти вартість проїзду в маршрутках.