Більше як 11% опитаних українців стикалися зі спробами підкупу на виборах. При цьому 83,3% погоджуються з тим, що підкуп є головною проблемою виборів. Це дані соціологічного опитування, що здіснив фонд “Демократичні Ініціативи” на замовлення ГО “ОПОРА”.
Не готові продати свій голос за жодних обставин 64,5% опитаних.
Дані з Ті ж, хто таки готовий вчинити цей кримінальний злочин, частіше називають конкретні суми “вартості голосу” – в основному до 1000 гривень, а причиною продати свій голос серед 25% опитаних назвали те, що вони і так планували голосувати саме за цього кандидата чи партію.
Серед тих, хто продав би голос, 18% стверджують, що все залежить від конкретних обставин, 13% зроблять це, якщо будуть впевнені, що не матимуть жодних негативних наслідків. 8,5% опитаних погодяться за умови, якщо про це їх попросять люди, яким вони довіряють, а 6,3% готові продавати свій вибір за справедливий розмір винагороди.
У дослідженні йдеться про підкуп не лише у вигляді грошей, а й у вигляді подарунків чи так званої виборчої благодійності.
Результати опитування свідчать, що значна частина українців позитивно ставиться до надання медичних препаратів, продуктів, техніки, організації дозвілля і розваг, благоустрою територій, допомоги армії чи церкві, коли це здійснюють кандидати перед виборами.
Згідно з дослідженням, більше респондентів, не готових продавати свій голос, виявилося в західній частині України. Також серед тих, хто не проти отримати гроші за вибір, більше молоді.
Читпйте також: Гроші за вакцинацію: скільки платять громадянам за кордоном?