Унікальний в країні музей ретро-паровозів може з'явитися у локомотивному депо в селищі Цвіткове, що на Черкащині. Тут зібрали уже чотири паровози. Намагаються всі відремонтувати. Про це пише Gazeta.ua.
"Свої паравози придбали у 2008 році після завершення їх експлуатації в комерційних цілях туристичною фірмою. Плануємо зробити музей діючої залізничної техніки. Шукали підприємство, де б їх могли відремонтувати. Раніше кожна залізниця мала депо по ремонту та обслуговуванню паровозів. Утримували зі стратегічних міркувань – у разі військового конфлікту. Тепер залишилося лише п'ять подібних депо", – говорить голова Асоціації збереження історії залізниць України Олександр Гопкало.
Активісти мають локомотив 1949 року – єдиний в Україні діючий пасажирський паравоз. Ним з 2011 року возять людей у безкоштовні ретротури. Організували близько 20 поїздок. Паротяг купували за вартістю заліза. Важить близько 80 тонн. На ремонт витратили 3 роки.
Також купили "американський" вантажний паровоз. Подібних у світі лише близько 10.
"Американським теж кататимемо людей. Він один в Україні. Ми його пригнали на початку 90-х років з Казахстану, де його хотіли порізати. У США є такий на ходу в музеї. Ще з 10 подібних є, але не їздять. Той, що в нас, СРСР по ленд-лізу (система, за якою США, частково на безоплатній основі, передавали своїм союзникам у Другій світовій війні боєприпаси, техніку, продовольство і стратегічну сировину) під час війни дістався від Америки. Хочемо відремонтувати. Фасад за стандартом пофарбуємо у чорний колір, а колеса червоним. Орендуємо вагони, де можуть вміститися близько 300 людей. Возитимемо ретро-тури. Для цього оплачуємо проїзд пасажирів, паливо, оренду вагонів", – розповідає член Асоціації Володимир Бердніков.
Як повідомляв сайт vikka.ua, зупинку швидкісного потягу на станції ім. Т.Г. Шевченка у Смілі скасують.