додому Новини Інвестори поки не наважуються запускати надсучасний потяг Черкаси-Київ

Інвестори поки не наважуються запускати надсучасний потяг Черкаси-Київ

0

Західні інвестори, які ще в 2013 році розглядали проект щодо модернізації української залізниці і запуску швидкісних сучасних потягів із Черкас до Києва, нині не наважуються втілити це в життя через кризу і невизначеність в Україні.

Зараз інвестори спостерігають за станом справ у нашій державі, хоча й не виключають за певних умов запуск такого проекту, повідомив кореспонденту vikka.ua представник інвестора Йогеннес Андерсен.

"Ця публікація про наші плани запускати потяг Черкаси-Київ взагалі-то вийшла вперше ще в 2013 році, – говорить він. – Тоді нас зупинили відмова Януковича від євроінтеграції, Майдан і війна. Інвестори побоюються падіння гривні, подорожчання проекту у національній валюті і зменшення пасажиропотоку".

За словами Андерсена, західні інвестори, можливо, готові розглянути проект, якщо бізнес-план показує прибуток хоча б через років 10.

"Для цього потрібні державні інвестиції в оновлення самої колії з метою підвищення швидкості до 160 км/год. Треба пільговий доступ до цих же колій і ремонтному депо, а також вирівняння конкурентного середовища, наприклад, зняття ПДВ на квитки і скасування дорожних акцизів для залізниці на дизельне паливо. Маршрутки ж, як правило, не платять ПДВ або "білих" зарплат, правильно?" – наголосив датський представник інвестора.

Натомість, як запевнив він, "ми надаємо мобільність населення, комфорт, нові потяги, модернізацію". Так "співпраця з Україною могла б відбуватися у форматі "приватно-публічного партнерства".

Андерсен також розповів, що у разі, якщо такий проект все-таки запустять в Україні, то проїзд у приватному потязі коштуватиме приблизно так само, як у маршрутках.

"Навіть 3-х вагонний поїзд коштує від 5 до 10 мільйонів доларів. Ці гроші треба повернути. Якби прибрали ПДВ на залізничні квитки, як у багатьох країнах ЄС. Маршрутка ж не платить ПДВ. Якби держава давала дотації, розуміючи, що сучасний транспортний зв'язок розвиває економіку і згуртованість країни", – наголосив він.

За словами Андерсена, інвесторам треба, як мінімум, 500 пасажирів щодня туди і назад, а для цього вони будуть готові запустити близько 5-8 поїздів у різний час для зручності.

"Питання ще в тому, чи готові черкащани підлаштовуватися під потяг-експрес із інтервалом від 1,5 до 3 годин – із відправленням від залізничного вокзалу з зупинкою ще на платформі біля мосту в Соснівці?" – поцікавився він.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version