Жителі Черкас масово скаржаться на невивезення сміття та навіть погрожують висипати його під кабінет мера Анатолія Бондаренка. Напружена ситуація із переповненими сміттєвими баками не вирішується майже тиждень. Найбільший сміттєвий колапс, кажуть містяни, – у Південно-Західному районі, мікрорайонах Лісовий та на Митниця, пише vikka.ua.
"Ось така ситуація зі сміттям у мене в Південно-Західному районі (вул. Тараскова). Комунальники, мабуть, взагалі не працюють. Фото зроблені з інтервалом в кілька днів, на сьогодні ситуація тільки погіршується. Якщо ця ситуація не вирішиться протягом кількох днів, то я принесу це сміття нашому меру під кабінет, хто зі мною?" – пише у соцмережі черкащанин Іван Хижняк.
Тим часом у КП "Черкаська служба чистоти" попереджають про можливі затримки із вивезенням відходів з 20 січня. Йдеться зокрема про район "Д", Казбет, район цукрового заводу та частково Південно-Західний. Комунальники запевняють: виною всьому – снігові завали, які перекрили доступ до сміттєвих контейнерів. Хоча, як видно з фото, дороги до контейнерів цілком під’їзні і снігових кучугур, які б перешкоджали доступу до баків, не помітно.
Директор КП "ЧСЧ" Олексанр Савенко додає: проблема з несвоєчасним вивезенням сміття виникла й через несправність автомобілів підприємства-підрядника та нестачу коштів їх поремонтувати. Наразі у місті працює лише три сміттєвози. Про нестачу коштів на підприємстві ще 19 грудня минулого року Олександр Савенко повідомляв міському голові Анатолію Бондаренку. Однак останній на звернення так і не відреагував, що й призвело до відповідних наслідків.
Тим часом колишній міський голова Сергій Одарич каже: подібна ситуація була і при його каденції. Він пригадав, як на кінець 2006 року в комунальному підприємстві було лише 4-5 авто, які "ледь дихали". На відміну від сьогодні, грошей у бюджеті не було: 8-12 млн грн на рік проти сьогоднішніх 700-800 млн. Сміттєві баки були так звані "стакани" – іржаві, діряві, перекошені, без кришок. Завантаження відбувалося не збоку, а через верх автомобіля. Третина сміття при цьому розсипалася по двору.
"Мій товариш Михайло Бродський тоді підказав гарну ідею. Ми залучили приватних підрядників, поділили місто на чотири частини і розподілили між чотирма компаніями. Обов'язковою умовою для підрядників було забезпечення за власний кошт усіх дворів своєї зони обслуговування новими контейнерами (1,1 м3, на коліщатках, з кришками). Місто витратилось лише на один новий сміттєвоз для КП і GPS-трекери на свої авто. Все. Більше не витратили жодної копійки", – розповів Сергій Одарич.
За його словами, буквально за 2-3 місяці всі багатоповерхівки отримали нові контейнери. І сміття вивозилось без перебоїв.
"Більше того, нам вдавалося роками тримати один із найнижчих тарифів на вивезення твердих побутових відходів в Україні, бо жоден з підрядників не міг диктувати нам умови. Одного разу сталась така ж ситуація, як сьогодні. ТОВ "Грінко" збанкрутувала і жоден її автомобіль не виїхав вранці на роботу. Для того, щоб не допустити колапсу, нам вистачило 2 дні. Її район був миттєво поділений між іншими перевізниками", – розповів екс-мер.
Як повідомляв сайт vikka.ua, Черкасам загрожує сміттєвий колапс через відсутність прибиральної техніки.