Черкаський автовокзал №1, розташований по вул. Смілянській, у 80-х роках минулого сторіччя був одним з найкомфортніших на території сучасної України. Свого часу він став піонером сервісного обслуговування пасажирів: там навіть можна було замовити квиток по телефону. Та на сьогодні міські "ворота" перебувають у вкрай занедбаному стані та під загрозою бути закритими назавжди. Таку можливість не виключає директор ПАТ "Черкаське обласне підприємство автобусних станцій" Володимир Гончаров. Про це він розповів кореспонденту сайту vikka.ua.
Керівник підприємства підкреслив, що остаточне рішення буде прийнято після його розмови з міським головою Черкас Анатолієм Бондаренком.
Лише в 2015 році, за словами Володимира Гончарова, підприємство зазнало 120 тисяч гривень збитків. У поточному ж році кількість пасажирів вокзалу зменшилася на 14%.
"Я з автовокзалу на сьогодні жодного пасажира на Київ не відправляю. Це при тому, що раніше це був базовий пасажир для автовокзалу, 60% їхало у столицю", – зазначив він.
Також директор ПАТ "Черкаське обласне підприємство автобусних станцій" розкритикував автостанції, які займаються перевезеннями пасажирів до Києва з центральної частини міста.
"Я плачу тільки за землю 10 тисяч, а вони просто пасажирів гребуть і набивають собі кишені", – обурився Володимир Гончаров.
За його словами, підприємству наразі належать 24 автобусні станції в Черкаській області. Періодично, згідно плану, їх ремонтують.
Чи посприяв би капітальний ремонт пасажиропотоку Черкаського автовокзалу №1, невідомо. Але це б однозначно підвищило інтерес орендарів до приміщення.
Наразі орендарем частини приміщення вокзалу є приватна охоронна фірма. Також на території вокзалу розташований шиномонтаж.
Збудований у 1985 році, Новий автовокзал Черкас за рівнем комфортності був одним із найкращих в УРСР. Як розповідає черкаський журналіст і краєзнавець Борис Юхно у своїй книзі "Черкаські місторії", автовокзал мав прохід до автобусів теплою галереєю, криті платформи, зручні крісла для очікування, 16 кас, 2 газетні кіоски, аптеку, кімнату відпочинку водіїв, кімнату матері і дитини, медпункт, міні-готель, перукарню, камери схову, таксофони, тощо.
Фото з радянської листівки
Усе це могло забезпечити автовокзалу найбільший у республіці трафік. Так, на початок його експлуатації потужності вокзалу були розраховані на щодобове обслуговування 8 тисяч пасажирів, що прибували й відправлялися за 260 рейсами на понад 100 маршрутах.
Але після розвалу Союзу на Україну чекали справжні війни між перевізниками за маршрути і пасажирів, а на зміну великогабаритним "Ікарусам" і "ЛАЗам" прийшли мікроавтобуси чисельних приватних перевізників.
На сьогодні ж вокзал щодня обслуговує близько трьохсот пасажирів та відправляє від 70 до 120 рейсів.
Як повідомляв сайт vikka.ua, транспортна реформа Черкас "забуксувала".