додому Новини Бережись аферистів: як черкащанам не втрапити на "розвод"

Бережись аферистів: як черкащанам не втрапити на "розвод"

0

Останнім часом у Черкасах побільшало випадків шахрайства. У черкащан і гроші виманювали під виглядом надання ріелторських послуг, і відбирали техніку, яку довірили на ремонт, і випрошували назвати код платіжної картки, і навіт обіцяли подарувати автомобіль за невелику винагороду.

Як не втрапити на гачок шахраїв, котрі з такою майстерністю намагаються  вивудити гроші черкащан? Уманчанка психолог та заступник директора Українського центру НЛП Ольга Сиротіна поділилася з сайтом vikka.ua секретами про те, як розпізнати шахраїв та уникнути обману.

На думку Ольги Сиротіної, люди вдаються до такого "не екологічного" способу заробітку через економічну ситуацію в країні.

"У першу чергу, якщо це живе спілкування, треба звертати увагу на людину, з якою взаємодієте. Зайва нервозність, негармонійні рухи, намагання уникнути прямого погляду. На цьому тлі підозру має викликати добре відрепетована мова. Або, навпаки, людина занадто довго придумує, що сказати", – розповідає психолог та підкреслює, що усе це є приводом замислитися, чи варто мати справу з цією людиною.

Ольга Сиротіна радить не соромитися та при можливості ретельно перевіряти документи тих, кому людина віддає гроші чи майно.

"У такому випадку ефективно діє прийом нейролінгвістичного програмування (НЛП) "метамодельные  питання". Це – інструмент збору додаткової інформації за допомогою запитань. Якщо людина говорить загальними фразами, уникає відповідей на якісь конкретні питання, не зайвим буде уточнити. Наприклад, вам говорять: "Ми вирішимо для вас це питання". То цілком логічно і навіть необхідно запитати: "А як конкретно ви його вирішите; який результат я отримаю; у які терміни", – радить психолог.

Також уманчанка рекомендує убезпечити себе під час телефонної розмови та особистого спілкування.

"Ви можете записати розмову на телефон. На зустріч постарайтесь прийти з кимось, хто потім може виступити вашим свідком. У ході розмови використайте прийом парафраз. Це коли ви перепитуєте співрозмовника: "Чи правильно я вас зрозумів, що…", а далі повторюєте слова співрозмовника", – ділиться досвідом Ольга Сиротіна.

Вона наголошує, що особи, які телефонують і представляються співробітниками держструктур або банку, в якому обслуговується людина, і просять надати особисту інформацію, – це шахраї.

"Украй важливо пам'ятати, що уся потрібна інформація у банків та держструктур є", – каже вона.

Мова шахраїв, особливо досвідчених, украй грамотно і розумно продумана. У них є свій сценарій і вони здебільшого діють, відповідають типово. Тож психолог радить "розхитати" цей сценарій за допомогою різноманітних питань і уважно стежити за реакцією співрозмовника.

"І наостанок: запам'ятайте, що ставити питання – це добре і корисно. Той, хто ставить питання управляє комунікацією, задає вектор руху", – резюмувала Ольга Сиротіна.

Шахрайство – це не вимагання. Люди добровільно віддають свої гроші. Коли незнайомі люди пропонують віддати їм свої кошти, перше, що потрібно зробити – вжити перевірочних заходів. Таку пораду читачам vikka.ua дав співрозмовник сайту в правоохоронних органах.

"Не так давно в Черкасах діяла група шахраїв, які вночі телефонували матерям та казали, що їхній син перебуває у міліції. Його начебто затримали за хуліганство, і називали ціну питання – близько 10 тисяч гривень", – повідомляє джерело.

При цьому матерям навіть давали почути голос сина і всі ошукані таким чином кожна жінка була впевнена, що розмовляє зі своєю дитиною. Швидше за все, спрацьовував стан афекту. Тим паче, людину будили посеред ночі.

"Я не думаю, що вони використовували дорогі сучасні технології, котрі відтворюють голос будь-якої людини. Важливо те, що матерів весь час тримали на зв’язку, їм не давали класти слухавку: запитували, чи зібрала вона кошти, казали, як вони ризикують, ідучи на таку угоду з нею", – розповів співрозмовник сайту.

За його словами, одразу, як тільки серед ночі мати передавала невідомим особам гроші, до неї починало приходити розуміння реальної картини того, що сталося. Потім вона телефонувала сину і виявлялося, що з ним нічого подібного не траплялося.

"Таким чином перевірочний дзвінок, який людина так і не зробила, вартував їй 10 тисяч гривень", – зазначив фахівець.

Представник правоохоронних органів радить у таких випадках старатися перервати дзвінок від невідомих та зателефонувати синові, його близьким, друзям.

На його думку, шахраї не проходять якоїсь спеціальної підготовки. Це просто люди з гарними комунікаційними здібностями. Нерідко такі здібності вони удосконалюють у в'язниці, де такі ж ув’язнені діляться з ними своїм досвідом. Там же змінюється і психологія людини.

Тож цілісність гаманців містян цілком залежить від їх обізнаності і вміння вчасно зорієнтуватися в ситуації.

Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах телефонні шахраї поновили свої атаки на бізнес.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version