Фейсбукнути, лайкнути, твіттнути, поскайпитися! Нові слова стрімко ввійшли до всесвітнього лексикону. Так говорять і сучасні школярі, і їхні бабусі та дідусі. А все – з легкої руки творців так званих соціальних мереж. Моду на них в Україні підхопили близько 10 мільйонів користувачів. Кожен із них, згідно з останніми дослідженнями, витрачає на соцмережі щодня близько 2 годин. Черкасці не пасуть задніх. Он-лайн вони не лише спілкуються із друзями, а дедалі більше працюють і займаються бізнесом. Згідно з опитуванням телеканалу «ВІККА», найбільшою популярністю серед наших інтернет-глядачів користуються «Вконтакте», «Facebook», «Одноклассники» та «Twitter». Для чого використовують соцмережі відомі черкасці – дізнавалася Марина Лук’яненко. Далі – спеціальний репортаж.
Керівник інтернет-проекту «Прочерк» Сергій Томіленко впевнено йде в ногу із часом. Спочатку були «Одноклассники», потім «Вконтакте». Нині журналіст активно цікавиться двома соціальними мережами – це «Facebook» і «Twitter».
Сергій Томіленко, керівник інтернет-проекту «Прочерк»: «Звичайно, що я і у «Twitter», і у «Facebook» можу постів 10-15 робити, але це все певні експерименти, я сам хочу зрозуміти, як і на що реагує аудиторія. Я вже і своє тату розмістив… Думаю, може, на це поведуться, і афоризми, і ретвітти інших людей, викладаю і якісь особисті речі, і якісь професійні речі, і відповідно, дивлюся, на що реагують люди найбільше».
У соцмережах Сергій серед іншого цінує оперативність. Кілька секунд… і знімальна група ВІККА-НОВИН уже красується на його «Twitter».
Сергій Томіленко, керівник інтернет-проекту «Прочерк»: «У мене таке враження, що «Twitter» – це ніби ти виходиш у ліс, кричиш… і, можливо, хтось тебе почує, а можливо, й ні. Я здебільшого бачу, що мало реакції, але можливо, це пов’язано з тим, що у «Twitter» необхідно наростити велику кількість послідовників… тисячу-дві-три».
Буває, теми для публікацій на власному інформаційному порталі Сергій та його команда черпають із соцмереж. Такій інформації журналіст довіряє. Говорить, на сьогодні соцмережі – ідентифіковані, аккаунт – все одно, що цифровий підпис.
Сергій Томіленко, керівник інтернет-проекту «Прочерк»: «Немає такого, що, приміром, анонім сонечко щось сказало, а анонім квіточка відповіла йому, тут фактично йде повна ідентифікація особи, більшість користувачів показують як свій портрет, так і відкривають своє прізвище».
Керуючий справами МВК Микола Кудрявцев від спільноти «Facebook» ані прізвища, ані «фейсу» не приховує. У цій соцмережі посадовець уже півтора року. Користується нею щодня.
Микола Кудрявцев, керуючий справами Черкаського МВК: «За допомогою «Facebook» спілкуюся з друзями, разом із тим вирішую робочі справи, можу опитати людей із приводу якогось нововведення. Абсолютно незнайомі люди можуть мене там знайти, поставити свої запитання, якщо це буде не моя компетенція, я передам прохання профільному заступнику або директору департаменту. Із мого власного досвіду – ці питання таки вирішують»
Микола вважає: соціальні мережі скорочують відстань між людьми.
Микола Кудрявцев, керуючий справами Черкаського МВК: «Простота доступу до тіла чиновника забезпечує простоту спілкування».
Фотограф Денис Бондаревський активно «живе» «Вконтакте». Соцмережу використовує, як платформу для спілкування із колегами-фотографами та клієнтами. Його сторінка схожа на галерею.
Денис Бондаревський, фотограф: «Усе свіже, що я зробив, маю змогу викладати в цю мережу. Роблю це для того, щоб люди побачили те свіженьке, що я зробив. Що не менш важливо – відразу можна побачити реакцію людей на мою роботу. Відгуки схвальні, несхвальні, якісь подяки, зауваження – це все реакція на мої роботи».
Художниця Тетяна Черевань у соцмережі потрапила з легкої руки однокласниці.
Тетяна Черевань, художниця: «Она мне говорит: «Таня, пора уже, все наши на «Одноклассниках», ты только зайди, тебе будет так интересно».
Зайшла та не пожалкувала. Он-лайн Тетяна зустріла подружку шкільних років – Тетяну Добровольську. Нині тезка художниці живе в Парижі й саме вона згодом допомогла Тетяні організувати персональну виставку в центрі французької столиці.
Для себе мисткиня спілкування в мережах розмежувала… В «Одноклассниках» спілкується із однокашниками та друзями, у «Facebook» – із колегами, «Вконтакте» – зі студентами.
Тетяна Черевань, художниця: «Когда-то моя подружка сказала, что ее мама против такого общения, мол, что если мы будем общаться в соцсетях, просто так на улице встречаться уже не будем. Получилось совсем по-другому. Для меня соцсети дополняют общение».
Із таким твердженням погоджується психолог Ганна Парходько. За її словами, характер спілкування залежить від віку, статі та типу особистості.
Ганна Парходько, психолог-терапевт: «Діти роблять це легше, вони народилися в еру інтернету. Для 40-річних і ще старших таке спілкування не є зовсім звичним. Якщо в людини демонстративний тип поведінки, тоді вона буде більш розкуто та вільно поводитися в соцмережах, вона буде якомога більше інформації викладати там. І навпаки – люди, які мають певні психологічні комплекси або фізичні вади, невпевнені в собі будуть більш закритими».
Телеканал «ВІККА» – це, насамперед, молодий, амбіційний і творчий колектив. А отже, навколо ВІККівських акаунтів люди гуртуються на «YouTube», «Facebook» і «Вконтакте». В останній соцмережі «ВІККА» вже близько 2 років.
Наталя Некрасова, адміністратор сайту: «За цей час ми зібрали майже 5 тисяч друзів. Наші контакт-друзі пропонують нам як теми для сюжетів, так і свій контент. Завжди приємно, коли вранці відкриваєш сторінку, а там вже кілька нових друзів. Долучайтеся до нашої спільноти, ми завжди вам раді!!!».