Черкащина в боргах, як у шовках. Заборгованість із заробітної плати за перший місяць нового року збільшилась на три мільйони гривень. І на початок лютого вже сягнула за сімнадцять мільйонів гривень. Найбільше працівникам області винні промислові підприємства. Як розбирались з керівниками-боржниками та коли людям віддадуть зароблене – знає Ольга Скорик.
Аби розібратися з керівниками-боржниками та нагадати про кримінальну відповідальність, що тягнуть за собою борги, заступник голови Черкаської обласної адміністрації Володимир Бєлий зібрав усіх на нараду. Ситуація невтішна. Вже з початку цього року невиплата перед людьми збільшилась на 3 мільйони 200 тисяч гривень. На перше лютого заборгованість із заробітної плати досягла 17 мільйонів 100 тисяч гривень.
Володимир Бєлий, заступник голови Черкаської ОДА: «На жаль, повність прибрати таке поняття як заборгованість у нас не виходить. Це означає, що певні керівники не забезпечують, незважаючи на об’єктивні труднощі, належний контроль та не вживають необхідних заходів для дотримання законодавства в частині її оплати».
Найбільше винні працівникам промислові підприємства області. Їх загальний борг складає 6 мільйонів. Керівники кивають на минулорічне різке зменшення замовлень. Кажуть, у кризу працювали, аби вижити та зберегти робочі місця.
Олександр Лісний, головний інженер ВАТ «Черкаський приладобудівний завод»: «В 2008 году нашими предприятиями было погашено 3,2 млн. кредитных средств. Это наложило отпечаток на роботу нашего предприятия. Часть нашей продукции спланирована на продукцию военного комплекса. Госзаказов на предприятия не поступает».
Свій борг перед робітниками у понад 400 тисяч гривень «Черкаський приладобудівний завод» зобов’язався погасити до першого липня. Пообіцяв, що вкладеться у ці терміни і Золотоніський машинобудівний завод імені Лепсе.
Володимир Дядченко, голова правління ВАТ «Золотоніський завод ім. Лепсе»: «Завтра виплачується зарплата за лютий. Ті заборгованості, які залишилися за 2 місяці. Але в основному деякі люди не мають заборгованості. Кому потрібно на лікування, на навчання, ми все даємо. В основному заборгованість залишається за інтеровцями, керівниками виробництва. Графік погашення ми склали».
Два з половиною мільйони гривень винні робітникам і комунальні підприємства області. Черкаський аеропорт зі своїми пообіцяв розрахуватись вже до червня.
Володимир Сторчеус, генеральний директор КП «Аеропорт Черкаси»: «У нас сегодня много заказов на полеты, перевозки грузов с Турции, Китая. До 1 июля борг, который есть в настоящие время, мы погасим».
Критична ситуація у комунального підприємства «Черкасиелектротранс». Працівники і директор доведені до відчаю. Тут борг за зарплату вже мільйон шістсот тисяч.
Олександр Іщук, директор КП «Черкасиелектротранс»: «Не в повному обсязі відшкодовується субвенція за пільгові перевезення на окремих категоріях громадян. Із року в рік така ситуація. На сьогодні при виконані роботи за січень місяць в 1 млн. 260 тис. грн. – держава нам оплатила 58 тисяч грн. Про яку виплату заборгованості по зарплаті може йти мова?».
Проте представників влади пояснення причин заборгованості не цікавлять. Головне, аби керівники терміново подали чіткі графіки погашення заборгованості та до першого липня виплатили зарплатню.