додому Новини на ВІККА ВіККА-новини В умілих руках – і папір оживає

В умілих руках – і папір оживає

0

Унікальний показ мод триває у Черкасах. У ролі моделей – паперові пани та панночки у вбранні різних епох. Створила їх черкаська майстриня Ася Гонца. Вона вже два роки сама професійно займається паперовою пластикою і вчить інших цьому мистецтву. Осягнути його самостійно майже неможливо, бо в Україні бракує спеціальної літератури. Секрети своєї майстерності художниця відкрила кореспондентці ВІККА-НОВИН Вікторії Курченко.

Клей, ножиці, папір – і лялька готова. Щоправда, – говорить майстриня, – ще потрібно руку набити та правильно вибрати папір для роботи. І, що найголовніше, навчитися його приборкувати.
Ася Гонца, майстриня паперової пластики: «Чтоб не рвалась бумага, например, нужно чувствовать ее плотность, ее толщину и знать, какой материал, какую толщину нужно для конкретной куклы, для конкретной работы».
Більшість виробів Асі – у приватних колекціях та у фондах музеїв. Нині у її доробку – двадцять три роботи. Над однією лялькою майстриня працює від тижня до трьох місяців. Тож і коштує одна фігура понад тисячу гривень.
Ася Гонца, майстриня паперової пластики: «Здесь, например, в конкретной работе я только этот узор резала 2,5 недели. Есть работы, которые делались за неделю, есть два месяца, они просто не шли, очень тяжело, но потом вышли».
З ляльками, – розповідає майстриня, – клопоту багато. Аби вийшла

гарна композиція, потрібно застосовувати декілька технік.
Ася Гонца, майстриня паперової пластики: «Это вот вытынанка классическая, которая очень давно существует. Это вот именно бумажная пластика, когда прорезается бумага и выбирается плоскость. Потом используются техники бумагоплетение и бумагокручение». Професійна зброя Асі – скальпель – у неї завжди під рукою. Тож майстриня залюбки демонструє знімальній групі ВІККА-НОВИН ази своєї роботи навіть з підручних матеріалів. Вже сьомий рік поспіль Ася навчає паперовій пластиці дітей – вихованців школи мистецтв.
Ася Гонца, майстриня паперової пластики: «Рельефы, объемы, стилизация животных – достаточно легко, а кукол тяжелее. Все, что делается, нужно сразу анализировать, представлять в трехмерное измерение».
Нині майстриня створює інтер’єрні роботи.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version