додому Новини на ВІККА ВіККА-новини У черкаських школах активно впроваджують інклюзивну освіту

У черкаських школах активно впроваджують інклюзивну освіту

0

Освіта для особливих. У черкаських школах почали впроваджувати інклюзивну освіту – для дітей із особливими потребами. Найголовніша мета – залучити їх до активного суспільного життя. Таку систему освітніх послуг черкасці запозичили у грузинів. Із подробицями Юлія Доброскок.

Шістнадцятирічна Аня Деркач – одна із тих, хто отримує інклюзивну освіту. Дівчина – інвалід дитинства з діагнозом ДЦП. Цього року Аня вперше сіла за шкільну парту як звичайна школярка.

Анна Деркач, учениця: «Мені навчатися тут дуже подобається. Я дуже хочу потрапити на урок англійської».

Дівчинка дуже здібна й активна, кажуть учителі. У неї нестримне бажання знати все.

Лідія Сівоченко, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 26: «Визначає граматичні основи, розрізняє склади, речення».

Мама Ані каже: дитину не впізнати. Що згодилася долучити доньку до інклюзивної освіти, жодного разу не пошкодувала. Головна перевага такого навчання, зауважує, – швидка соціалізація її хворої дитини.

Ліана Деркач, мама дитини з особливими потребами: «Шкільна родина – це особливий організм. Колектив і діти дають неоціненний досвід, який не замінити нічим. Дитина вчиться спілкуванню, вчиться мислити і т.д.».

ЗОШ № 26 – одна із тих, де мають змогу проходити адаптацію діти з особливими потребами. У цьому навчальному закладі разом із здоровими школярами сьогодні навчаються четверо дітей із інвалідністю. Вони до цього займалися за індивідуальними програмами та фактично були ізольовані від суспільства. Для перебування особливих дітей у школі створені всі умови. Тут побудували пандуси та створили спеціальний санвузол із зручними поручнями. Беруть на навчання всіх без винятку діток із особливими потребами, кажуть педагоги. Тут головне – спільне бажання дітей і батьків.

Людмила Засенко, заступник директора ЗОШ № 26: «Перш аніж створювати такі класи, ми проводили роботу з батьками. У батьківських колективах проблем ми не було. А ось із батьками цих дітей треба було більше працювати, слід їм було доводити ефективність такого навчання».

Активно впроваджувати інклюзію в черкаських школах почали лише з початку цього навчального року. Досвід використання такої системи освітніх послуг черкасці запозичили у грузинів. Основне завдання інклюзії – залучити дітей із особливими потребами до активного суспільного життя.

Ірина Топчій, директор департаменту освіти та гуманітарної політики МВК: «На сьогодні вже 85 дітей, які раніше займалися індивідуальною формою навчання, до яких приходили вчителі додому, вчаться у школі».

Діти-інваліди вчаться у школі за інклюзивною програмою та дистанційною.

Ірина Топчій, директор департаменту освіти та гуманітарної політики МВК: «Учителі для них готують індивідуальні завдання. Ми дуже вдячні також Центру соціальних служб. Вони нам допомагають соціальними працівниками. Це важливо, бо таких людей у школі немає».

Сьогодні елементи інклюзії частково є у школах № 3, 5, 25, 30 і 32 . У департаменті освіти та гуманітарної політики ведуть облік дітей, які можуть бути охоплені інклюзивною формою навчання. Для цього там створили спеціальний банк даних.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version