Черкаський автоскладальний завод «Богдан» знову запустили в роботу. Без державної підтримки власники підприємства вимушені були вдатися до непопулярних методів – скорочення працівників. А в січні цього року завод узагалі припинив свою діяльність. Поштовх до його відродження дало введення Україною додаткових мит на імпорт автомобілів. Нині, після тримісячного простою, «Богдан» нарощує колишні потужності.
Після вимушеного закриття черкаський завод «Богдан» поновив виробництво легкових автомобілів. У січні підприємство припинило діяльність через відсутність державної підтримки, а вже у травні поновило її. Держава таки вирішила зробити крок назустріч вітчизняним автовиробникам.
Рудольф Арзуманян, віце-президент корпорації «Богдан»: «Были приняты специальные пошлины за ввоз автомобилей с объемом двигателя больше литра, но меньше 2,2 л, которые нам помогли, дали надежду на то, что автомобильное производство может существовать в Украине».
До відновлення колишніх потужностей на заводі ще далеко, зізнаються його керівники. Але темпи виробництва нарощують досить активно. Лише за травень тут планують випустити більше шести сотень автомобілів. Для обласного бюджету це означатиме додаткові 12 мільйонів гривень. А для населення – більш аніж тисячу робочих місць. Єдине, на що нарікає керівництво заводу, – це брак кваліфікованих кадрів.
Владислав Сопіт, директор ДП «АСЗ № 2» ПАТ «Богдан Моторс»: «На сегодняшний день в Черкассах есть проблемы с подготовкой и переподготовкой кадров. Поэтому этот вопрос обсуждается на всех уровнях. Специальности, которые необходимы (сварщики, сборщики), – это проблема для Черкасс».
Тому сьогодні, продовжує Владислав Сопіт, робітників доводиться перевчати власним коштом заводу. Але якщо підприємству вдасться вийти на повну потужність, то і кількість робочих місць збільшиться вдвічі. Вже сьогодні керівництво «Богдану» має великі плани. Восени планують розширити лінійку автомобілів – розпочнуть повномасштабне виробництво двох моделей легкових авто «JAC».