Транспортна реформа стартувала. До Черкас приїхали фахівці із «Львівської політехніки». Саме їм мерія довірила розробити нову схему маршрутів для нашого міста. Експерти вже підготували теоретичну базу. І перейшли до практики. Цього тижня львів’яни їздять у громадському транспорті та досліджують пасажиропотік Черкас. Коли ж запрацює кардинально нова схема руху, вже знає Ольга Скорик.
У Черкасах їздитимуть по-новому. Мерія взялася реформувати маршрутну мережу міста. Пасажиропотік ніхто не досліджував із добрих два десятки років. Проблем назбиралось більш аніж треба, бідкаються міські владці.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Серед нарікань, які доводиться чути, – не всі, особливо віддалені мікрорайони міста, достатньо охоплені транспортним сполученням, особливо в ранковий і вечірній час; не всі мікрорайони міста між собою мають нормальне сполучення. По деяких маршрутах пасажирів дратує велика кількість пересадок. Загалом, ми маємо сумну тенденцію: останні 3 роки кількість викидів в атмосферу від транспорту суттєво перевищує викиди від інших об’єктів промисловості, від виробництва».
На цьому перелік транспортних негараздів не закінчується. Мер говорить: вулиці, особливо центральні, перевантажені маршрутками малої місткості. Із понад чотирьохсот автобусів лише чотири пристосовані для пересування візочників. На аерофотознімку Черкас міський голова нарахував вісімдесят одну маршрутку тільки на бульварі Шевченка.
Віталій Дядченко, начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку МВК: «Ми вирішили для поліпшення екологічної безпеки в місті ввести екологічний стандарт «Євро-4» – той, який у Європі припинив свою роботу, а в нас ще й не починав. По-друге, зменшити кількість транспортних засобів, зокрема автобусів, за рахунок збільшення їхньої пасажиромісткості; збільшити рухомий склад тролейбусного парку».
Виправляти ситуацію будуть експерти національного університету «Львівська політехніка». Днями вони презентували теоретичні напрацювання.
Юрій Ройко, заступник завідувача кафедри «Транспортні технології» «Львівської політехніки»: «Маючи цю мережу, маючи найкоротші відстані, ми накладемо величину пасажиропотоку, але теоретично. Пізніше ми зіставимо нашу теоретичну величину, яка буде зібрана на основі натурних досліджень, і накладемо. Крім того, ми накладемо існуючу мережу маршрутів. У результаті отримаємо місця, які, можливо, не покриті транспортним сполученням або покриті надмірно чи недостатньо».
Від теорії перейшли до практики. Цього тижня львів’яни їздять у громадському транспорті Черкас і вивчають пасажиропотік. За два місяці фахівці представлять на розсуд проект нової транспортної мережі. Потому розпочнуться громадські обговорення. Запрацює нова схема руху в Черкасах, як обіцяє міський голова, навесні 2013 року.