Дамоклів меч навис над тролейбусним парком. Підприємство знову на межі страйку. Причина та ж, що і минулого разу. Нагадаю, торік у квітні тролейбусники не виїжджали з депо з місяць. Так вони вибивали собі зарплату. Не бачать своїх кровних і зараз. Усе літо тролейбусники на голодній пайці. Тільки днями вони отримали зароблене за травень. Чому злидарює тролейбусне підприємство – про це Вікторія Курченко.
Понад 20 років Микола Спашиба працює у тролейбусному парку. Говорить: перебоїв із зарплатою не було хіба що в перші роки роботи. Тоді вона була ще й достойною. А нинішні «копійки», додає, і то місяцями не бачить. Усе літо працює «за спасибі».
Микола Спашиба, електрозварювальник: «Як далі виживати… Комуналка не сплачена, дітям ось у школу йти, а в мене дитина йде у 10 клас, а зібрати, знаєте, зараз дуже дорого».
Не живуть, а виживають і решта працівників «Черкасиелектротрансу». Лише днями вони доотримали зароблене за травень. Необхідних півмільйона гривень дало місто. Керівництво підприємства пояснює: платити зарплату просто ні з чого. Коштів від продажу квитків на ці потреби бракує. Бо більшість пасажирів – пільговики.
Віталій Дядченко, в.о. директора КП «Черкасиелектротранс»: «На 10 платных мы имеем 39 бесплатных пассажиров. Но в некоторых маршрутах, со слов водителей и кондукторов, эта цифра доходит до 8, то есть на 1 платного – 8 бесплатных».
Платити за перевезення пільговиків має держава. Але вона вже винна «Черкасиелектротрансу» майже 40 мільйонів гривень. Через це тролейбусний парк із року в рік все дужче обсідають злидні. Тутешні працівники навіть на заслужений відпочинок вийти не можуть. Бо підприємство заборгувало Пенсійному фонду кругленьку суму.
Наталія Тарасенко, голова профкому КП «Черкасиелектротранс»: «Люди налаштовані категорично. Вже неодноразово порушували питання про страйк. Люди не хочуть страйкувати, але в них немає виходу. Влада не чує наших людей доти, доки вони не зупиняються».
Як до вересня чиновники всіх рівнів не зглянуться над тролейбусниками, ті таки оголосять бойкот.