додому Новини на ВІККА ВіККА-новини Ремонт доріг у Черкасах триватиме до снігу

Ремонт доріг у Черкасах триватиме до снігу

0

Ремонт доріг у Черкасах триватиме до снігу. Тобто, за прогнозами синоптиків, до середини грудня. Науковці та спеціалісти дорожніх вишів України запевняють, що укладати ЩМА можна і при низьких температурах. Для цього до асфальтної суміші додають спеціальні хімічні добавки. Про їхні властивості експерти розповідали журналістам і працівникам мерії. Усі подробиці – в наступному сюжеті.

Ремонту доріг мороз – не завада. У Черкасах дорожники не зупиняться, поки не випаде сніг. Переживати за якість асфальтного покриття, говорять експерти, не варто. Професор Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Валерій Жданюк запевняє: норми ДБН застаріли та не враховують сучасні технології.

Валерій Жданюк, Харківський національний автомобільно-дорожній університет: «Там написано, що будівництво повинно відбуватися весною від + 5 градусів і завершуватися восени при +8. Проте наука не зупиняється».

Науковці запевняють: нинішній температурний режим підходить для укладання ЩМА. Для цього до асфальтної суміші додають спеціальні хімічні добавки.

Сергій Кіщинський, завідувач відділу дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій ДП «ДерждорНДІ»: «Они и позволяют без ущерба качества готовить и укладывать асфальтобетонные смеси и при низких температурах окружающей среды».

Григорій Стефанович, заступник директора ТОВ «Управління механізації «Аерошляхбуд»: «Такого эффекта я не ожидал. Первый раз мы столкнулись в Запорожье, но использовали французскую добавку, а не итальянскую. Просто диву даешься, как она себя ведет при пониженных температурах».

Мають черкащани і чимало питань не лише до технологій асфальтування, а й до зовнішнього вигляду верхнього шару асфальту. Адже всі звикли до гладенького покриття. А те, яким нині встеляють дороги, – рихле та неоднорідне.

Сергій Кіщинський, завідувач відділу дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій ДП «ДерждорНДІ»: «Это специальный тип асфальта, так называемый ЩМА. Его разработали лет 20 назад в Германии именно как слой износа, который имеет повышенное сопротивление. Он более прочный, менее подверженный трещинообразованию. В Германии его ложили на участках дорог со сложным движением».

Нині ремонтники вже виконали роботи з укладання нижнього шару асфальту на 100% вулиць, які планували. А верхній шар – ЩМА – уклали лише на 60% запланованих доріг. До кінця ж цього року дорожники планують освоїти всі кошти, виділені міською владою на ремонт автошляхів.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version