Впорядкувати хаотично розташовані зовнішні рекламні носії вже найближчим часом планує міська влада. Так, біл-борди у місті планують замінити на більш сучасні – зі змінним зображенням, а для різноманітних рекламних оголошень та афіш – розробити спеціальні дошки на зупинках та біля під’їздів будинків. Черкаські рекламні «тротуарки» стануть на облік, а на їхнє розміщення рекламникам потрібно буде отримати спеціальний дозвіл. А ще – облагородять вивіски підприємств, а головне – їх «українізують». Міські посадовці також мріють ще й про підвищення креативності та корисності рекламних носіїв.
Рекламо, шикуйсь! Так вирішили міські очільники і взялися за її грамотне облаштування. Посадовцями набридло її хаотичне самостійне життя, мовні помилки та незаконне встановлення.
Оксана Поліщук, управління планування та архітектури МВК: «Рекламні конструкції розміщенні хаотично, без системи, без якогось концептуального підходу, відстані між ними не збережені».
Реклама живе за власними законами та не підпорядковується місту, вважають його очільники. А це аж ніяк не допомагає Черкасам розвиватися ані в культурному плані, ані у матеріальному. Утім, підвищити рекламний рівень у місті буде не дуже легко та швидко, вважають рекламісти.
Олександр Ухань, заступник генерального директор ТОВ РГ «Фламінго»: «Треба враховувати специфіку теперішнього часу,
побажання замовників, адже справді раніше розміщували, як хотіли».
Креативністю черкаська зовнішня реклама також не вражає, бідкаються рекламісти. Криза не дає волю фантазії замовників. Грошей вистачає лише на примітив. А от раніше представники рекламних агентств могли добре поконкурувати один з одним, ностальгують у рекламних агенціях.
Олександр Ухань, заступник генерального директор ТОВ РГ «Фламінго»: «У 90-х роках, коли ми починали свою діяльність, креатив був вищий. Робили цікаві речі. Спад може сьогодні пов’язаний лише з нашим регіоном».
Посадовці вирішили допомогти черкаській рекламі почати жити новим життям.
Оксана Поліщук, управління планування та архітектури МВК: «Підштовхуємо людей, щоб вони не просто встановили щитову установку, на якій написана назва компанії, а щоб шукали і креативний підхід».
Не забувають посадовці і про соціальну рекламу.
Марина Волошенко, начальник відділу комунікацій та зв’язків з громадськістю МВК: «Ми домовляємося з рекламними агенціями – якщо у них в цей час не розміщена інформація, то ми домовляємося, розміщуємо і відповідно не платимо за цей час».
Для початку зовнішню рекламу планують прибрати з центру міста. Рекламу демонструватимуть у різних зонах. Найголовніше, що усі рекламні носії будуть перевіряти на законність встановлення. Останні мають також не перешкоджати руху пішоходів та водіїв, бути естетичними та займати небагато місця. Перевірятимуть вивіски та біл-борди і на помилки та «україномовність». Власникам неякісних вивісок міська влада дає рік, аби вони змогли упорядкувати їх, відповідно до нових вимог.