Готуй сани з літа. Від ожеледі та заметів черкаські дороги цьогоріч рятуватимуть модернізованою технікою. Фірма-приватник, що вже четвертий рік поспіль виграє тендер, оновила свій автопарк та запаслася сольовою сумішшю. Та проблеми все ж мають. Із проплатами. Мерія заборгувала підприємству більше семи мільйонів гривень. Чи працюватимуть приватники у борг – допитувалася Ірина Головка.
Випробування зимою посеред осені. Таким цьогорічний жовтень запам’ятають уманські водії. Тоді зі снігового полону рятувальники витягували із сотню автівок.
А ось такою модернізованою технікою будуть розчищати Черкаси зимою. Черкаське спеціалізоване управління вже четвертий рік поспіль виграє тендер на ці роботи. Тут кажуть: свій автопарк оновили і осучаснили. Спецтехніки мають 30 одиниць. Спроектували навіть власний солерозкидач. Від практики використання піску проти ожеледі поступово відходять.
Андрій Бортников, директор ПАТ "ЧСУ-525": "Піску у нас близько 40 тонн, але ми його практично не використовували, тому що ми перейшли на сіль та соляний розчин, за минулий рік було використано близько 500 тонн чистої солі, зараз у нас на складах більше 300 тонн. Ще 400 тонн замовлено на заводі і чекаємо поставку протягом місяця".
Контролювати рух усієї техніки на підприємстві будуть дистанційно, через GPS-трекери. Випробують їх цією зимою. Заступник директора каже: уся їхня техніка позначена на карті міста. Так відслідковуватимуть проблемні ділянки дороги та чітко координуватимуть свої дії.
Юрій Гончаренко, заступник директора ПАТ "ЧСУ-525": "Спеціально встановлений радіозв’язок між кожною машиною. Тобто, якщо у нас або погодні умови дають, якісь коригування, то диспетчер реагує на ці зміни і зв’язується з кожним водієм і виконує спеціальні свої завдання".
Єдине, що може зупинити техніку, каже Андрій Бортников, це невчасне проведення платежів міськрадою.
Сергій Одарич, міський голова Черкас: "Наш замовник цих робіт, Департамент житлово-комунального комплексу, затримував, серйозно затримувався з розрахунком за виконані роботи, тобто рівень оплати за уже виконані роботи становив близько 42-46 %".
За роботу за попередній період приватники від владців отримали навіть менше десятої частини боргу. Та все одно, говорять, працювати будуть. Та не довго. Грошей на паливно-мастильні матеріали стане максимум на два тижні інтенсивної роботи.