Лондонські сміттєві баки звинуватили в тому, що вони шпигують за перехожими. Одна із британських компаній виготовила контейнери для сміття, що слідкують за людьми, які проходять повз них. Детальніше – в сюжеті далі.
Ці сміттєві баки на вулицях Лондона непримітні на вигляд. Але це лише на перший погляд. Нещодавно їх запідозрили в тому, що вони стежать за перехожими. Вони – вибуховитривалі. Встановила баки фірма «Renew» торік перед Олімпіадою. Вони призначені лише для паперу й обладнані екранами, на яких транслюється реклама. А із травня цього року в них також встановлені пристрої, які можуть під’єднуватися до найближчих до них айфонів і отримувати від них певні дані. Утім розробники компанії говорять, що їх неправильно зрозуміли. Насправді, їхня технологія призначена лише для того, щоби визначити, скільки людей проходить повз.
Кавех Мемарі, директор компанії «Renew»: «Головна мета була в тому, щоб взнати нашу аудиторію – наскільки багато людей проходить повз нашу мережу баків».
Пристрій усередині баків може під’єднуватися до айфонів, у яких увімкнений wifi, і визначати їхній унікальний номер, який називають мак-адресою. Таким чином бак отримує дані про те, скільки смартфонів пройшло повз і хто є їхнім виробником. Утім збір навіть таких нешкідливих даних здався багатьом дуже тривожною тенденцією. Після цього компанію попросили припинити подібну практику.
Кавех Мемарі, директор компанії «Renew»: «Найбільше, що може дізнатися ця технологія, – це зв’язок пристрою з якимсь магазином. Це стане можливим років через 5-10. Не знаю точно. Але ми такого зробити не можемо. Але навіть якщо б ми на це зважилися, це не було б так, що бак вам говорить: «Приві, Джоне». Ці дані ми можемо дізнатися лише з відома користувача. Тобто побоювання стосуються швидше того, що пристрій стежить за людиною».
Незважаючи на це, багато хто вважає, що особисті дані людей можуть принести хороший заробіток.
Пітер Гуч, провідний фахівець із безпеки: «Інформація – це сила. Все більше та більше організацій хочуть використовувати дані. Якщо вони цього ще не роблять, то, зрозуміло, робитимуть у майбутньому. Чи то банк, чи то соціальна мережа, чи то телекомунікаційна компанія – всі вони починають розуміти, що можуть конвертувати дані у гроші».
Уже сьогодні компанії роздрібної торгівлі збирають наші дані, щоб пропонувати саме той товар, який нас зацікавить. Можливо, в майбутньому навіть звичайний сміттєвий бак знатиме про нас більше, ніж ми того бажаємо, і це буде не лише ім’я.