Освіта потребує докорінних реформ. У цьому впевнені кандидатив депутати до міськради від «Сильної України». Більше того, вони переконують, що знають, яких саме перетворень потребує освітня галузь. Збільшення фінансування, реорганізація системи управління, поділ освітньої мережі на округи та якісно новий рівень позашкільної освіти. Участьв експертному обговоренні злободенної теми взяли черкаські освітяни, місцеві «сильноукраїнці» та столичний експерт із освіти Сергій Вєтров. Деталі –в наступному сюжеті.
Нині реформування системи освіти, як ніколи, актуальне. Застарілі освітні технології не відповідають вимогам часу. Роботи, говорять «сильноукраїнські» експерти, попереду багато. Першочергове завдання – зміна системи управління освітою: з державної на державно-громадську. Така реорганізація передбачає створення освітніх округів.
Сергій Вєтров, керівник експертної комісії з питань освіти при Національному бюро ПП «Сильна Україна»: «В этом округе есть несколько школ, детский сады, дворцы творчества, есть совет этого округа, куда входят педагоги, родители, преподаватели, бизнесмены, общественные деятели, которые живут в этом округе, понимают его проблемы и, как правило, делают все это на добровольных началах, ну и, конечно же, определяют образовательную политику этого округа».
За комфортні умови навчання у школахі своєчасну виплату заробітної платні вчителям відповідатиме держава. За якість і зміст освіти – провідні фахівці галузі: педагоги, науковці та психологи.
На якісно новий рівень «сильноукраїнські» експерти обіцяють підняти позашкільну освіту.
Георгій Мальчін, голова Всеукраїнського дитячого патріотичного об’єднання «Майбутнє України»: «Родитель кивает на школу, школа поставлена в такие условия, что она не может сделать что-то эффективное. Витоге ребенок предоставлен самому себе. Таким образом, очень страдает система внешкольного образования».
Наполягають експерти черкаської команди «Сильних..» і на зміні підходу до підвищення кваліфікації освітянських кадрів. Психолог Олена Волошенко ділиться власним досвідом післядипломного навчання закордоном.
Олена Волошенко, завідувач кафедри психології Інституту післядипломної освіти: «На відміну від України, в Польщі він має таку можливість обирати, дета з яких питань вчитель буде підвищувати свою кваліфікацію. Потім, прийшовши до колективу, він ділиться новонабутими знаннями. В нас все навпаки, якщо я і дізнався щось нове – я ні з ким не поділюсь».
Свідомість українських вчителів вдасться перепрограмувати, переконує експерт. Відповідний психологічний супровід, за словами пані Волошенко, творить дива. Інший «сильноукраїнець» – столичний експерт із освіти Сергій Вєтров – запевняє, що знає, як полегшити будні вчителів. Усе просто: більше свободи та креативу, менше – одноманітності та «паперової» роботи.
Зацікавленість учнів у навчальному процесі, додаєСергій Вєтров, гарантують сучасні програми, індивідуальний підхіді дух змагань у шкільних класах.