додому Новини на ВІККА ВіККА-новини Бензин ставить цінові рекорди

Бензин ставить цінові рекорди

0

Автомобіль – ще не розкіш, але вже дороге задоволення. Бензин ставить цінові рекорди. Буквально за три місяці із 6-7 гривень його вартість підскочила до 10. 12-15 гривень за літр – такий невтішний прогноз експертів. Галоп бензинових цін оператори ринку пояснюють здорожчанням світової нафти. Антимонопольний комітет шукає спекулянтів. Уже завтра має прозвітувати, чи знайшов. Поки що уряд фактично в ручному режимі стримує стрибок цін. Автомобілісти не вірять, що владних важелів вистачить надовго. Вони пристосовуються до нових цінових реалій, хто як може. Продовжить тему Вікторія Курченко в спеціальному репортажі.

Вікторія Курченко, кореспондент: «На вимушеній продуктовій дієті українці вже сидять. Комунальний зашморг на шиї населення влада теж затягнула далі нікуди. Чергову свиню підклала автомобілістам. Нових цін на бензин ще трохи й не витримають табло на заправках. Бо розраховані на три цифри. А ціна за літр палива вже скоро вимірюватиметься чотирма».
Заручниками бензинових війн стали всі. Ось тут цінові стрибки на пальне відчувають чи не найдужче. Щодня треба заправляти до двох десятків «швидких». А це майже п’ятсот літрів бензину на добу.
Владислав Свириденко, головний лікар Станції швидкої допомоги: «Всі бригади за місяць спалювали в 2010 році 15 тисяч літрів. З економічними підходами, які ми розпочали, – 14 тис. 193 літри за місяць. Це на всю станцію».

На бензин станція швидкої допомоги має близько півтора мільйона гривень. Стільки їй на рік виділили з міського бюджету. Та обраховували потребу за торішніми цінами.
Владислав Свириденко, головний лікар Станції швидкої допомоги: «У січні ми брали бензин у наших постачальників по 8,57, лютому – 8, 95, остання поставка – вже по 9,74».
Відтак станції бракує вже чверть мільйона гривень на пальне. Буде більше, якщо галоп бензинових цін не вгамується. У мерії заспокоюють: місто без «швидкої» не лишиться.
Павло Карась, директор департаменту економічної політики та розвитку МВК: «Поки що резерви є, але цих резервів уже небагато. Коли збудеться той прогноз, що буде 15 гривень, то, звичайно, ми не зможемо витримати, в нас є резерв десь до 12 з лишнім гривень».
На відміну від міського, сімейні бюджети деяких черкасців нових цін уже не витримують. Автомобілісти врізають раціон своїх залізних коней.
Володимир, черкащанин: «Раніше я завжди заправляв автомобіль під зав’язку, тобто по саму горловину. Тепер заливаю по 5, по 10 літрів тільки для того, щоб не їздить на бензинових парах».
Нині за кермо Володимир сідає тільки за нагальної потреби. Рідше бачиться з батьками. Раніше їздив до них щотижня.
Володимир, черкащанин: «Якщо так далі буде, і навіть 12 гривень, як обіцяли, то хоч бери та прилаштовуй до автомобіля педалі, бо так реально грошей не вистачатиме на пальне».
Машина Ігоря вкривається товщею бруду на стоянці. Тут вона відтоді, як почалася бензинова колотнеча.
Ігор, черкащанин: «Раніше я машиною користувався завжди. А здорожчання бензину призвело до того, що машина стоїть. Наш сімейний бюджет не тягне нові ціни на бензин».
Ігор поміняв педалі автомобіля на велосипедні. Тепер містом пересувається винятково на двоколісному коні.
Утім поки що черкаські водії масово не відмовляються від комфортної їзди.
Віктор Козаченко, старший інспектор відділу УДАІ УМВС України в Черкаські області: «Під час святкових і вихідних днів несуттєво знизилась кількість транспорту на проїжджі частині. А в будні дні так і залишається».
Цьогоріч, додають даішники, черкасці навіть більше реєструють авто та отримують посвідчення водія, ніж торік. На сьогодні автопарк міста – це понад 72 тисячі транспортних засобів.
Геннадій Цуркань, начальник відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи відділення УДАІ УМВС України в Черкаській області: «У тому році за 2 місяці ми зареєстрували 211 одиниць транспорту нового, тобто первинного, який зареєстрували в Україні. У цьому році ми зареєстрували 631 одиницю, тобто в 3 рази більше».
Усе ж потенційні автовласники тепер прискіпливіше обирають автівки. Питання, скільки пального їсть машина, нині неабияк популярне, кажуть у цьому автосалоні. У попиті – «малолітражки».
Наталія Гарбар, начальник відділу продажу автосалону: «В основном это более экономичные автомобили сейчас популярные. Потому что, действительно, нужно рассчитывать на постоянную эксплуатацию автомобиля».
Він знає, як зекономити на пальному. Цьому вчить своїх учнів. Прийоми – не хитрі, каже водій із понад сорокарічним досвідом.
Василь Куцевіл, директор автошколи: «По-перше, починаємо з багажника, прибираємо всі непотрібні речі. Приклад німців – вони навіть викидають запасне колесо по місту, щоб суттєво зекономити паливо».
Інтенсивно «поїдають» пальне й колеса, недозаправлені повітрям. А швидкісна їзда, зауважує Василь Іванович, для охочих економити – табу.
Василь Куцевіл, директор ТОВ «Автошокла «Богдан»: «Вибирати таку швидкість, щоб якнайменше гальмами користуватися. Для цієї машини навіть 2 л на 100 км можна зекономити, якщо їхати зі швидкістю 80-90 км/год (це за містом)».
Вчитися економити таки доведеться всім. Прогнози експертів невтішні. Нинішній бензиновий бар’єр від уряду в 9,50 за популярний А-95 протримається недовго.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version