Щоб у зимову пору року зберегти зчеплення автомобільних коліс із дорожньою поверхнею на стабільно високому рівні, у багатьох країнах застосовують спеціальні хімічні речовини. В Україні також задіється ця практика – дороги посипають сіллю, яка роз’їдає лід та запобігає ковзанню. Іноді її комбінують з піском, створюючи по-справжньому ядрену суміш. Разом із льодом вона руйнує шкіряне взуття, компаунд автомобільних шин, металеві колісні диски, завдає шкоди тваринам.
Як сіль впливає на автошини
Експерти стверджують, що ступінь впливу солі на покришки безпосередньо залежить від віку шин та їхнього зносу. Нова гума краще захищена від руйнівного впливу, ніж старі зношені колеса. Це при тому, що по мірі експлуатації в полімері утворюється безліч тріщин і сколів. Коли в них потрапляє сіль, компаунд починає руйнуватись.
Важливо розуміти, що сіль, яка накопичилася в каналах протектора, здатна проникнути в товщу компаунду і почати взаємодію з арамідними волокнами і нейлоновими нитками текстильного корда. Наслідки можуть проявитися у розшаруванні протектора.
Щоб продовжити життя шин, варто регулярно оглядати їх на предмет тріщин. Особливо ретельну перевірку слід влаштувати перед початком зимового сезону. Виявлені тріщини та сколи очищають, потім обробляють за допомогою спеціальних засобів автохімії. Завдяки щільній структурі такі речовини залишаються на поверхні шини як плівка. Вона не дозволяє солі проникнути на поверхню протектора або боковини, таким чином продовжуючи термін роботи автогуми.
У чому небезпека солі для транспортного засобу
Вплив соляних сумішей на покришки очевидний, проте не менш згубно він позначається на кузові. Потрапляючи на металеві ділянки кузова, сіль стимулює хімічну реакцію. Захисне покриття руйнується та починається процес корозії.
Сіль впливає на метал у тому випадку, якщо він зовсім не захищений, або якщо в лакофарбовому покритті є вади. Тому при підготовці до майбутнього зимового сезону рекомендується ретельно перевірити цілісність такого покриття. Для захисту фарби випускаються спеціальні воскові поліролі, найефективніші засоби включають тефлон.
У зоні підвищеного ризику є колісні арки. Вони піддаються впливу піску, гравію, води та уламків льоду, які летять на великій швидкості з-під коліс. Щоб захистити ці ділянки кузова, використовуються підкрилки. Іноді вони вже входять до комплектації автомобіля, в інших випадках автомобілісти самостійно встановлюють ці деталі.