Цьогорічну передвиборчу кампанію вже по праву охрестили сумішшю популізму та провокацій. Незадовго після появи перших меседжів потенційних кандидатів у Президенти – з’явились і карикатури на них. За перші два місяці виборчих перегонів зафіксовано потужну хвилю чорного піару. Раніше за всю кампанію фіксувалось два-три випадки антиреклами.
Цьогоріч лише за серпень-вересень в Черкасах з’явилися провокаційні листівки із фотографіями колишнього та нинішнього Прем’єр-міністрів. Потому була пародія на рекламу Арсенія Яценюка "Врятувати країну" та варіації біг-бордів "Вона працює" Юлії Тимошенко
Утім, усе це було лише розминкою. Що ближче до дня виборів, то бруднішою стає боротьба за президентське крісло.
Восени Україну сколихнула звістка про початок епідемії грипу. Ця тема стала топовою в інтерв’ю усіх кандидатів у Президенти. Спочатку вони в один голос звинувачували владу у неготовності до епідемії. Потому назвали грип хворобою політичною.
Нині ж епідемію грипу фахівці ні чим іншим, як брудною виборчою технологією, – вже й не називають. З її допомогою вдалося трохи зіпсувати імідж провладних кандидатів.
Справжнім полем для чорного піару стало особисте життя політиків. Кандидат у Президенти Олександр Пабат знову нагадав виборцям про скандал з президентським сином.
Щойно Литвин та Яценюк почали підійматися по рейтингових сходах, конкуренти згадали і їхні "чорні плями з минулого".Феноменом цьогорічної виборчої кампанії експерти називають Сергія Тігіпка. Негативу про нього мінімум. Це попри те, що в останніх рейтингах він – ледь не в трійці лідерів. Версій дві: або "скелетів у шафі" в Тігіпка немає, або конкурентом ніхто не вважає.
Колесо чорного піару запущено майже проти всіх кандидатів. Утім, Юлія Тимошенко та Віктор Янукович визнані лідерами у використанні ними та проти них брудних технологій.
Утім, представник Віктора Януковича на Черкащині категорично заперечує факт використання ним чорного піару проти конкурентів.
Черкасці, опитані "Темою дня", іншої думки.
Сама ж Юлія Тимошенко всі звинувачування з боку команди Януковича компенсує розповідями про свої досягнення.Натомість команда Тимошенко не втомлюється оприлюднювати черговий компромат на Януковича. Нещодавно нардепи від БЮТу Володимир Іваненко та Ігор Єресько розповіли історію привласнення Віктором Януковичем великого шматка Київської землі.
Цей маєток за розмірами відповідає державі Монако. Площа – близько ста сорока гектарів. На переконання бютівців, регіонал незаконним шлЯхом отримав право оренди на Межигір’я на 49 років.
Окрім цього, команда Тимошенко, як і в 2004 році, використала проти Януковича вже традиційний компромат – його минуле.З боку Януковича на таку провокацію не відреагували. Мовляв, тема вже "заїжджена".
Натомість у цьому відеоролику Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа виявила ознаки порушення Закону "Про вибори Президента України". Справа в тому, що до чорного піару не підкопаєшся з погляду закону, якщо в поширюваній інформації немає чіткої вказівки на особу.
Ось приклад застосування брудних технологій в рамках закону. Для одного споглядачА нібито й зрозуміло, кого критикує за допомогою нових біг-бордів Арсеній Яценюк, для іншого – це загадка.
Виборці, – переконаний Сергій Пасічник, – до голосування ще побачать і почують багато компромату на політиків. Команди усіх кандидатів у Президенти вилили ще не весь бруд на конкурентів.
А гра буде жорстокою. Бо на кону – таке бажане президентське крісло. За цей приз кандидати боротимуться до останнього.