Поточний ремонт доріг цьогоріч провалено – і це доконаний факт. Днями депутати, обурені кількістю звернень від містян, вимагали звіту від департаменту житлово-комунального господарства, а за результатами – звільнення його керівництва. Така реакція не дивує, якщо врахувати, що за кошти, спрямовані в лютому, на кінець липня від сили проведено ямковий ремонт всього кількох вулиць. Але чи винен у цьому департамент ЖКГ?..
Причина такої ситуації із ремонтом доріг – найгірша за останні роки – у тому, що цьогоріч ми маємо виконавця ремонтів, зовсім не зацікавленого у оперативності та якості ремонту. Це комунальне підприємство ЧЕЛУАШ, у доцільності передавання якому всіх робіт із поточного ремонту доріг міста свого часу переконав виконком і свою контрольовану більшість депутатів секретар міської ради Олександр Радуцький.
Без проведення тендеру, який гарантує конкуренцію, а, відтак – і мінімальні ціни та зацікавленість у якості робіт – ціле місто було ввірено одному комунальному підприємству. Слід зазначити, що за останні роки в жодному тендері комунальні підприємства ніколи не перемагали – у силу недолугої структури управління та ціноутворення, вони найчастіше подавали на тендери найбільш невигідні умови.
Зазвичай переможець тендеру виконував роботи на умовах сплати авансу і остаточного розрахунку уже за фактом, із врахуванням якості виконаних ним робіт. ЧЕЛУАШ же власних коштів, аби вкладати їх у ремонт, просто не має. Відповідно, ремонти проводяться лише по факту спрямування міською радою коштів, за якими підприємство зверталося уже двічі неодноразово. На сьогодні ми маємо кілька відремонтованих вулиць у Соснівському районі Черкас і повний нуль – у Придніпровському. Уже фрезеровані вулиці простоюють без асфальтування по кілька тижнів – і це у самому центрі міста, де щодня мусять бити ходові та підвіски тисячі черкащан.
Найжахливіше у цій ситуації – те, що ми уже не можемо нічого змінити. Скоро осінь і часу практично не лишилося – і до кінця року ми можемо розраховувати максимум на третину відремонтованих вулиць. Гіршим у цій ситуації може стати лише намагання комунального підприємства за будь-яку ціну освоїти кошти – і провести ремонти доріг хоча б і восени. У жовтні-листопаді, просто під дощем, у якому розчиниться значна частина бюджетних коштів нашого міста.