додому Блоги Бій за ласий шмат пирога: за що звільнили начальника автодору Черкащини

Бій за ласий шмат пирога: за що звільнили начальника автодору Черкащини

0

У п'ятницю, 22 липня, Прем'єр-міністр заявив про те, що корупції та відмивання грошей при будівництві доріг більше не буде. У той же день начальник Служби автомобільних доріг України звільнив свого підлеглого – начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області, зажадавши публічно написати заяву. Причиною звільнення названо недоліки в роботі. Хоча, якщо взяти показники роботи Черкаської області, то вони далеко не найгірші, та й ситуація в області значно покращилася після приходу в листопаді минулого року нового начальника, що відзначали як очільник області, так і облрада і активісти.

Насправді причиною звільнення, очевидно, стало зовсім інше. Справа в тім, що за три дні до цього, 19 липня, були розкриті документи по тендеру на ремонт доріг (поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-01 Київ–Знам'янка на ділянці км 205 + 280 км) в обсязі 100 млн грн і начальник Черкаської служби не зумів забезпечити перемогу тієї компанії, на яку йому вказали.

До цього, у квітні в Службу автомобільних доріг Черкаської області завітав народний депутат Сергій Рудик, який заявив, що вступив у коаліцію та є членом бюджетного комітету, тож може впливати на потік коштів, виділених на ремонт доріг. Закликав нардеп і за проведення чесного тендеру, завдяки якому вдасться якісно та вчасно виконати роботи. Однак уся "чесність" розвіялася, коли з’ясувалося, що участь у тендері бере підконтрольна нардепові фірма – ТОВ "Брелок". І керівнику дорожньої служби була дана негласна вказівка – незважаючи ні на що зробити переможцем тендеру саме її.

Начальник служби намагався заперечити, але марно. Із таким же візитом нардеп навідався і до очільника області. Там зрозуміли, що над областю зависла "чорна хмара" і доріг в області тепер не бачити, адже нардеп Рудик – колишній депутат команди Черновецького, саме він очолював управління земельних ресурсів Києва при Черновецькому, коли була "роздерибанена" земля на мільярди гривень. Врятуватися від тиску нардепа спробували і в Києві, але безуспішно: скрізь була дана команда забезпечити йому переважну частину обсягів дорожніх робіт по Черкаській області.

Пізніше з'ясувалося, що ТОВ "Брелок" ніколи не займалося будівництвом доріг і не має жодної одиниці дорожньої техніки і жодного фахівця. Рудику було оголошено, що ця компанія не може брати участь у тендерних закупівлях і, якщо він хоче забрати обсяги, то повинен щось придумати.

holos.fm

І нардеп придумав. Знайшов свого колегу, депутата Олександра Шевченка, який торік провернув таку ж аферу, зумівши на практично "нульову" компанію ТОВ "ПБС" виграти тендер на суму понад 600 млн грн. Роботи самостійно він практично не виконував, все зробили субпідрядники, такі як "Автомагістраль", "Техноцентр" та інші, а ТОВ "ПБС" зняло вершки, як генпідрядник. Такий бізнес настільки сподобався нардепу, що цьогоріч він брав участь із тією ж компанією ТОВ "ПБС" у тендерах практично по всій Україні, благо, що за підсумками минулого року через компанію пройшли великі обсяги.

А в цьому випадку депутат Рудик домовився про те, що депутат Шевченко зі своїми показниками минулого року може брати участь в тендері, виграє його і всі роботи віддасть субпідряднику ТОВ "Брелок", а та вже сама розпорядиться грошима і знайде реальних субпідрядників. Тобто заробити повинні обидва депутати, а що залишиться на дороги – нікого не хвилює. Для того, щоб тендер відбувся і був контрольованим, домовилися з турецькою компанією "Анур", що вона виступить другим учасником і дасть завищену цінову пропозицію, щоб виграло ТОВ "ПБС". Тендерному комітету Черкаської служби було доручено прописати такі умови кваліфікаційного відбору, щоб відсіяти всіх інших потенційних учасників. З цією ж метою компанія ТОВ "ПБС" офіційно запропонувала, так би мовити, перейняти європейський досвід і надати гарантію учасникам тендеру, але не як в Європі на виконання робіт, а на участь у тендері. Тобто після виграного тендера і підписання договору гарантія втрачала силу, а переможець отримував передоплату близько 50 мільйонів і міг би з цими грошима хоч на Канари летіти, жодних гарантійних зобов'язань щодо будівництва дороги він уже не ніс.

Нардеп Рудик сам контролював процес і сам з'явився на засідання тендерного комітету 19 липня. Але тут стався казус. Знайшлася все-таки компанія ТОВ "Трансстроймеханізація", документи якої відповідали всім кваліфікаційним вимогам і яка дала пропозицію кращу, ніж компанії "ПБС" і "Анур". У тендерного комітету та служби залишився єдиний вихід: знайти привід зняти компанію ТОВ "Трансстроймеханізація" з торгів, але це створило б ще більше проблем.

Справа в тому, що документи, надані "ПБС" і "Ануром" самі не відповідали вимогам тендеру, в них була величезна кількість помилок, і головне – ці документи були абсолютно ідентичні, за винятком ціни, що свідчило про те, що їх складав хтось один, не дуже кваліфікований виконавець. ТОВ "ПБС" і ТОВ "Анур" їх просто підписали, а це вже порушення антимонопольного законодавства і якщо зняти ТОВ "Трансстроймеханізація", а вона подасть до суду, то почнеться дуже великий скандал.

Вихід був тільки один – скасувати тендер і призначити новий, що й збирався зробити начальник Черкаської служби автодоріг. А це значить, що він не впорався з поставленим завданням "забезпечити перемогу на тендері нардепу Сергію Рудику", ось його за це і звільнили. Кажуть, що за день до звільнення із цього питання начальника служби автомобільних доріг відвідали цілих три нардепа – Рудик, Шевченко і Дубневич.

Тому, якщо шановний Прем'єр-міністр вирішив контролювати витрачання грошей на будівництво доріг, то не потрібно чекати, поки їх вкрадуть – повертати не буде чого. Злочин краще попередити, а для цього Прем'єр-міністру досить попросити прокуратуру і Антимонопольний комітет негайно вилучити і перевірити документи по вказаному тендеру і покарати винних, зокрема і турецьку фірму – за те, що в чужій країні пішли на корупційні схеми. А покарання Антимонопольного комітету дуже просте і жорстке: штраф і позбавлення обох компаній права брати участь у тендерних процедурах на 3 роки. Уявляєте, скільки грошей не вдасться "поцупити" двом нардепам і скільки заощадить країна? Шановний Володимире Борисовичу, у Вас є шанс довести свої слова на ділі, тільки покваптеся, бо завтра документів вже може не бути на місці.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version