Приблизно 3 грн 20 коп або 3 грн 30 коп мав би коштувати квиток на тролейбус у Черкасах, щоб КП "Черкасиелектротранс" самостійно покривало свої витрати. Про це під час наради в ОДА 13 липня повідомив депутат Черкаської міськради, голова фракції Партії вільних демократів Олександр Згіблов, передає "Прочерк".
"Міська влада Черкас завжди приділяла увагу своєму комунальному транспорту, – сказав депутат. – Об’єктивно ціна у 2 гривні, за які їздять у тролейбусах наші люди, не відповідає реальності. Ціна перевезення у тролейбусах набагато дорожча. По факту, згідно з розрахунками "Черкасиелектротрансу" (а я входжу в депутатську комісію по "електротрансу"), ця ціна мала б бути десь 3 гривні 20 копійок – 3 гривні 30 копійок для того, щоб підприємство "виходило в нуль". Цьогорічна сума допомоги підприємству, щоб компенсувати його витрати, – біля 47 мільйонів гривень на рік. Це – колосальна сума. Міська влада постійно допомагає електротрансу й іншими шляхами, наприклад, закуповує нові тролейбуси".
Олександр Згіблов також визнав, що депутати міської ради і міська влада Черкас не були готові до розпорядження Кабміну щодо монетизації пільг за рахунок місцевих бюджетів і не передбачили в цьогорічному бюджеті необхідних коштів для перевізників-автобусників. Депутат сподівається, що міська рада ухвалить рішення про компенсацію перевезень у автобусах з 1 липня – в тих межах, які місто може собі дозволити.
Втім, на думку Згіблова, це – лише тимчасове рішення. А на перспективу необхідно ухвалювати транспортну реформу: перевізники мають не збирати кошти з пасажирів, а отримувати плату від міста за кожний пасажиро-кілометр. Тоді вони ніяким чином не залежатимуть від того, яку міська влада встановлює вартість квитка. Або інший, ще кращий, варіант: кожний пасажир має розраховуватися в автобусі безготівковими грішми (через банківську "картку містянина") – звичайні черкащани своїми, а пільговики – бюджетними.
Як повідомляв сайт vikka.ua, черкаські перевізники продовжать безкоштовно обслуговувати пільговиків.