3 жовтня 2018 р. на сайті "Європейська правда" була опублікована стаття Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна "Більше ніж "угорська проблема": як паспортний скандал відкрив паралельну реальність". В статті Клімкін озвучив антиконституційні твердження, зокрема про те, що "в нас явно назріла необхідність у ґрунтовній дискусії з питання подвійного громадянства", що "Більше того, усі ми чудово розуміємо, що і в самій Україні десятки чи й сотні тисяч людей мають паспорти сусідніх країн. І це не тільки етнічні угорці. Гадаю, слід провести й дискусію щодо ставлення держави до цієї численної групи співвітчизників. Наголошу: дискусію не для того, щоб погіршити їхнє становище чи затаврувати їх як зрадників, а для того, щоб розумно розв’язати правову і не тільки колізію".
Чому представник конституційної президентської вертикалі Міністр Клімкін П.А. протиправно публічно заявляє про необхідність проведення політичної дискусії з питання подвійного громадянства в Україні. Можливо у такий спосіб влада вирішила прозондувати суспільство з цього вкрай делікатного питання? Адже ні для кого не секрет наявності кількох паспортів саме у наших можновладців, які вони оформляють про-запас.
Народний депутат України, заступник голови Комітету ВРУ у закордонних справах Віктор Вовк таку діяльність Міністра закордонних справ України оцінює як таку, що суперечить Конституції України і законодавству України, та більше того взагалі не входить до сфери компетенції і політичної відповідальності Павла Клімкіна, як керівника центрального органу виконавчої влади.
По-перше законодавством України повністю врегульовано та визначено питання єдиного громадянства в нашій державі. Тому жодної нібито "правової колізії" щодо питання подвійного громадянства в Україні, про яку помилково зазначається у статті Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А., відповідно до Конституції та законодавства України не існує.
По-друге політична відповідальність Клімкіна П.А. як Міністра закордонних справ України не поширюється на питання формування і реалізації державної політики у сфері громадянства. Тому роблячи зазначені публічні заяви у пресі, Міністр закордонних справ України займається непрофільною політичною діяльністю, для здійснення якої він мав би звільнитися з займаної посади міністра.
Антиконституційні твердження та протиправні заяви міністра Клімкіна П.А. вже стали поганим прикладом і сигналом для інших державних службовців – посадових осіб МЗС України, зокрема Державного секретаря МЗС України Заяця А.І. та Надзвичайного і Повноважного Посла України в Республіці Австрія Щерби О.В., які також протиправно висловились про підтримку політичних заяв міністра Клімкіна П.А. щодо необхідності проведення політичної дискусії з питання подвійного громадянства.
По-третє важливо зазначити, що стаття 4 Конституції України, яка передбачає існування в Україні єдиного громадянства, відноситься до розділу І "Загальні засади" Конституції України, внесення змін в яку передбачає проведення всеукраїнського референдуму. Таким чином, міністр Клімкін П.А., фактично, протиправно ініціює конституційну дискусію, що передбачає проведення всеукраїнського референдуму.
По-четверте антиконституційна і протиправна позиція міністра Клімкіна П.А. суперечить також позиції Комітету Верховної Ради України у закордонних справах, який виступає за суворе дотримання і виконання норм Конституції України і чинних законів України щодо питання громадянства. На засіданні Комітету 7-8 листопада 2018 р. він ухвалив рішення звернутись до Кабінету Міністрів України з чіткими пропозиціями:
1) Дати доручення Державній прикордонній службі та іншим причетним центральним органам виконавчої влади невідкладно інформувати Державну міграційну службу України у разі встановлення документально підтверджених фактів добровільного набуття громадянства іншої країни представниками української влади, зокрема достовірних фактів наявності та використання ними паспорту громадянина іншої країни.
2) Дати доручення Міністерству юстиції України, МЗС України, Державній міграційній службі України, Державній прикордонній службі України та іншим причетним міністерствам і відомствам підготувати та надіслати на адресу Комітету пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства України у сфері громадянства з метою практичної реалізації положення Конституції України про єдине громадянство України.
З аналогічними пропозиціями до Кабінету Міністрів України народний депутат Віктор Вовк звернувся у депутатському запиті до Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б.
У продовження боротьби з ідеєю подвійного громадянства в нашій державі Віктор Вовк також звернувся до Президента України Петра Порошенка щодо вищезазначених антиконституційних і протиправних заяв та пропозицій Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. з питань подвійного громадянства.
Президенту парламентар запропонував надати офіційне роз’яснення щодо того, чи представляє публічна позиція Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. щодо питання подвійного громадянства в Україні позицію Президента України. А також з огляду на публічні твердження, заяви і пропозиції Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. щодо питання подвійного громадянства, що суперечать Конституції України та законодавству України та не входять до сфери компетенції і політичної відповідальності Міністра закордонних справ України, запропонував Президенту розглянути питання про відповідність Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. займаній посаді та внести до Верховної Ради України подання про його звільнення з посади.
Отримані відповіді на питання порушені у звернені та запиті народного депутата Віктора Вовка стануть нічим іншим, як лакмусовим папірцем, що проявить реальне ставлення Президента України, Міністерства закордонних справ та Кабміну до подвійного громадянства.
"В умовах сьогодення, коли виникає необхідність у надзвичайних заходах та запровадженні військового стану, вкрай нагальним і критично важливим є забезпечення дисципліни, суворого дотримання і виконання норм Конституції України та законодавства України з боку посадових осіб конституційної президентської вертикалі, зокрема Міністра закордонних справ України та дипломатичних службовців. Це відповідатиме справедливим суспільним очікуванням і вимогам!" – зауважив Віктор Вовк.
Як повідомляв сайт vikka.ua, за фактом незаконного захоплення влади в Яблуневі відкрито чотири кримінальні провадження.