Черкаські владці роздумують над створенням платних парковок для автомобілів. Здебільшого встановлення таких паркувальних майданчиків вбачають необхідним у центрі міста. Про те, де саме планують розміщувати платні парковки та скільки вони будуть коштувати, дізнавався сайт vikka.ua.
Ситуацію з паркуванням почало досліджувати у 2016 році Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України. За результатами роботи ініціювали створення у містах Черкащини ринку послуг з утримання майданчиків для паркування. Там зазначають, що на таку пропозицію вже відгукнулися Черкаси, Умань та Корсунь-Шевченківський.
"В Умані вже другий рік працюють над цим питанням. Там розробляють реконструкцію парків та доріг. У Корсунь-Шевченківському влітку виділили землю під автопарковки та визначилися з комунальним підприємством, яке буде опікуватися майданчиками", – зазначили антимонопольники.
У регіональному офісі АМКУ пояснили, що одним із проблемним питань цього напрямку є придбання паркоматів – приладів для автоматичної оплати за послуги паркування.
fakty.cv.ua
За словами першого заступника міського голови Черкас Станіслава Овчаренка, тему платного паркування міська влада намагалася впровадити ще з початку 2000-х років. Але тоді жителі міста ініціативу не зрозуміли і не підтримали.
"Можливо, до цього ще не готовий менталітет містян. Наразі важливо дізнатися громадську думку з цього питання", – пояснив він.
При цьому заступник мера підкреслив, що наразі ще забудовується центральна частина міста, тож і кількість транспортних засобів там збільшиться.
Станіслав Овчаренко зазначив, що розміщення таких парковок має розвантажити центр міста. Тож було б доречним облаштувати їх біля Центрального ринку, поблизу автостанції №3, біля драмтеатру по вулиці Гоголя, поблизу Черкаської ОДА по вулиці Лазарєва, поблизу будівлі Черкаської міської ради по вулиці Байди Вишневецького.
"Імовірно, що парковками буде займатися КП "ЧЕЛУАШ", адже на його балансі дороги, вони займаються їх ремонтом та прибиранням снігу взимку", – зазначив чиновник.
Поки що не відомо, скільки вартуватиме комерційна парковка у місті. Але у департаменті фінансової політики Черкаської міської ради зазначили, що до цього нововведення готові вже давно.
"Відповідно до Податкового Кодексу, у місті можна запровадити збір за паркування, і в рішенні міської ради це зазначено. Але сьогодні воно у нас не запроваджено. Така норма у Черкасах не діє, оскільки відсутні місця і не визначена концепція. Майданчики для паркування може обслуговувати як комунальне підприємство, так і приватні структури", – розповіла заступник директора департаменту Тетяна Харенко.
У департаменті вже нарахували податковий збір за паркування. Він має складати 0,075% від мінімальної зарплати за 1 кв. м і, можливо, буде запроваджений вже у 2018 році. Сума може коливатися в залежності від розміру встановленої у бюджеті мінімальної зарплати. Якби податок ввели вже в цьому році, то за оренду 1 кв. м комерційної парковки міський бюджет поповнювався б на 2,4 грн.
На переконання екс-мера Черкас Сергія Одарича, у цьому питанні наповнення міського бюджету – не головне. Облаштовуючи платні паркувальні майданчики, влада, в першу чергу, має керуватися прагненням зменшити кількість автівок у середмісті, а відповідно й рівень вихлопних газів. Саме з таким підходом до організації громадського трафіку ставляться у розвинених країнах.
"Я детально вивчав це питання у інших містах та країнах. Важливо звільнити дороги від автівок, які заважають руху громадського транспорту. Коли людина розуміє, що для того, аби придбати щось у середмісті, їй потрібно заплатити, наприклад, 10 гривень, то вона не буде гнати авто, а пройде два квартали пішки", – зазначає колишній міський голова.
Він розповів, що у 2007-2010 роках у Черкаській міськраді була політична воля щодо запровадження платного паркування у центральній частині міста.
"Але це базувалося на комерційному інтересі групи депутатів. Вони хотіли організовувати цей бізнес: облаштовувати парковки, встановлювати паркомати. Я категорично проти того, щоб цим займалися приватні структури, тому що мова йде про землю, яка належить місту", – пояснив він.
Платні парковки у деяких обласних центрах України встановлені давно. Улітку цього року в Києві перейшли на безготівкову оплату парковок. У столиці України налічується 220 паркувальних майданчиків, на них 6 тисяч парувальних місць. Вартість паркування там становить від 5 до 10 грн за годину.
Як повідомляв сайт vikka.ua, мер Черкас намагався відвести землю для своєї дружини.