У Черкасах існує два підприємства з фактично ідентичними назвами. Одне з них – комунальне підприємство, засновником якого є Черкаська міська рада, а інше – приватне, засновниками якого є родичка депутата міської ради та син директора однойменного комунального підприємства.
Мова йде про комунальне підприємство "Придніпровська служба утримання будинків" та приватне підприємство "Придніпровська служба управління будинків". У скороченій абревіатурі вони звучать однаково: КП "Придніпровська СУБ" і ПП "Придніпровська СУБ". Різниця лише у двох словах "приватне" і "управління".
Керівником комунального підприємства є Сергій Танюк. Його призначив у червні минулого року міський голова Черкас Анатолій Бондаренко. Директором приватного-клону – Вадим Ясько. Але цікавим є склад засновників приватного товариства.
Засновниками ПП "Придніпровська СУБ" є двоє осіб: Марія Бінусова (начальник абонентського відділу КП "Придніпровська СУБ") та Віталій Танюк (син директора КП "Придніпровська СУБ"). Підприємство засноване 14 грудня 2016 року. Адресою реєстрації є домашня адреса проживання директора комунального підприємства Сергія Танюка.
Марія Бінусова працює на комунальному підприємстві начальником абонентського відділу. Вона є родичкою депутата міської ради Михайла Бінусова. Днями інформаційне видання "Слово і діло" з’ясувало, що пані Бінусова придбала дорогий позашляховик "Порше Каєн" 2007 року випуску. Відповідні зміни вона внесла до E-декларації. За інформацією видання, пані Бінусова торік заробила трохи більше 900 тис. грн, а в готівковій формі зберігає понад 1,3 млн грн.
Цікавим також є те, що пані Бінусова має у власності автомобіль "Лексус", який передала в користування судді Черкаського окружного адміністративного суду Валентині Орленко (її чоловік, до речі, є головою Соснівського районного суду м. Черкаси).
Для чого ж створювати тотожне підприємство?
У 2010 році в Черкасах за подібною схемою (створення підприємств з однаковою назвою) пішли директори колишніх РЕУ. Вони замовляли у клонів послуги (ремонти під’їздів, придбання мітел тощо). Фактично кошти жителів Черкас через фірми-посередники переходили в кишені колишніх керівників. Коли схема була викрита, то більшість директорів звільнили.
Чи замовляло комунальне підприємство послуги у свого двійника – поки що невідомо.
Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкаській облраді відмовилися від оскандаленого автомобіля вартістю понад мільйон.