14 березня у приміщенні міськвиконкому відбулось засідання місцевої комісії з питань евакуації, де були підбиті підсумки її роботи за 2018 рік, затверджено план на поточний рік. А також – проведено презентаційне заняття з членами комісії на тему "Про наслідки та дії у разі ураження токсичною хвилею, що утвориться при розгерметизації ізотермічного сховища аміаку на ПАТ "АЗОТ". Про це йдеться на сайті Черкаської міської ради.
Секретар місцевої комісії з питань евакуації Тетяна Глинська розповіла, що за даними огляду аварій, пов’язаних з виробництвом, зберіганням або використанням аміаку, 50 % аварій приходиться на трубопроводи аміаку, 20 % на стаціонарні резервуари.
Найбільше аварій трапляється внаслідок розгерметизації трубопроводів, що транспортують аміак.
На ПАТ "АЗОТ" раніше теж мав місце випадок розгерметизації фланцевого з’єднання на трубопроводі видачі рідкого аміаку з наступним виливом незначної кількості аміаку.
Основним вражаючим чинником у випадку аварії є отруєння людей парами аміаку.
Таким чином, на об’єктах, таких як ПАТ "Азот", є достатньо висока ймовірність виникнення аварій, які супроводжуються загазованістю території.
Всього в нашому місті розташовано 6 хімічно-небезпечних об’єктів (ХНО), які використовують у виробництві небезпечні хімічні речовини (НХР), та, у випадку аварії з викидом в навколишнє середовище, являють значну небезпеку.
Загалом на території міста Черкаси знаходиться більше 11 тисяч тон аміаку та 45 тон соляної кислоти.
Крім того, значна частина хімічно-небезпечних об’єктів розміщена безпосередньо в місті за винятком ПАТ "Азот" та підприємства "Черкаський державний завод хімічних реактивів", які розміщенні на відстані 1-3 км від житлового масиву.
Найбільш небезпечними є об’єкти, які відносяться до першого ступеню хімічної небезпеки та залізнична станція міста Черкаси, через яку кожну добу проходять до 11 цистерн, заповнених сильнодіючими отруйними, пожежо-небезпечними та агресивними рідинами (бензин, сірковуглець, аміак, аміачна вода, карбомідно-аміачна суміш).
Проте, саме аміак є тією небезпечною хімічною речовиною, від якої зараження території міста є найбільш ймовірним. В цьому випадку найбільш доцільне рішення щодо захисту населення міста – це відселення (евакуація) із зон ураження.
Евакуація населення – це комплекс заходів щодо організованого вивезення або виведення населення із районів, зон можливого впливу наслідків надзвичайної ситуації і розміщення його поза зонами дії вражаючих факторів джерел надзвичайних ситуацій, у разі виникнення безпосередньої загрози життю та здоров’ю людей.
Для організації, планування та проведення евакуації населення міста Черкаси створено наступні тимчасові евакуаційні органи:
172 евакуаційних комісії, з них 1 обласна, 1 місцева та 170 об’єктові на підприємствах, установах та організаціях;
27 збірних пунктів евакуації;
7 проміжних пунктів евакуації.
У свою чергу, для завчасного планування евакуаційних заходів місцевою комісією з питань евакуації розроблено План евакуації населення міста Черкаси, який щорічно уточнюється та корегується.
Для виводу (вивозу) населення міста Черкаси задіяні 8 маршрутів.
Оповіщення населення міста Черкаси здійснюється оперативним черговим пункту управління Черкаської облдержадміністрації короткочасним вмиканням за допомогою апаратури АДУ-ЦВ всіх наявних у місті 52-х електросирен звукового оповіщення для передачі попереджувального сигналу "УВАГА ВСІМ!".
По сигналу "Увага, всім!" керівники підприємств, організацій, установ, закладів та населення міста повинні увімкнути радіотрансляційні та телевізійні приймачі для прослуховування екстреного повідомлення.
Жителі міста повинні виконувати всі вимоги, що вказані в повідомлені оперативним черговим відділу оперативно-чергової служби Черкаської міської ради.
На сьогодні у відділі "Оперативна служба" (1505) Черкаськ0,ої міської ради встановлена автоматизована телефонна мовна інформаційна система "ATRIS-PCI-A-12", яка має змогу здійснювати оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій одночасно по 4 лініях до 255 абонентів – це керівний склад органів управління у сфері цивільного захисту міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту, керівники комунальних підприємств, установ та організацій міської ради.
Крім того, для інформування та оповіщення населення залучається наявний транспорт з гучномовними пристроями та гучномовці в місцях масового скупчення людей (вокзали, ринки, торгівельні центри).
Як повідомляв сайт vikka.ua, на Черкащині ненадовго задощить.