У Одесі сотні споживачів комунальних послуг помилково відправили та продовжують відправляти плату за опалення на рахунок підприємства, яке за збігом обставин має таку ж назву, як і одеська теплопостачальна організація, проте – різну форму власності. Через банальну помилку при відправленні платежів на КП "Теплопостачання" (м. Одеса) місцеві жителі за кілька місяців "зробили" мільйонером підприємство-"тезку", але з Черкас – ПП "Теплопостачання". Як виходили із ситуації банк, підприємства та споживачі та чи вдалося одеситам повернути сплачені "не туди" кошти – дізнавався сайт vikka.ua.
У березні цього року жителька Одеси Тетяна вирішила сплатити за опалення через послугу "Приват24". Каже: у вікні оплати знайшла підприємство за назвою та без сумнівів перевела кошти на його рахунок, адже сплачує комуналку в такий спосіб не вперше.
"Не перевіривши реквізити отримувача, оплатила та роздрукувала квитанцію. Місяць спала спокійно, поки не виявилося, що гроші на рахунок комунального підприємства не надійшли. Вже потім, коли дістала квитанцію та перевірила реквізити, зрозуміла, що перевела кошти на інше підприємство з такою ж назвою, але з Черкас", – розповідає жінка.
Згодом з’ясувалося: постраждала від помилкового переказу коштів не одна вона. Одеські комунальники повідомили їй, що таких звернень лише у березні надходили десятки.
Аби разом знайти спосіб повернути кошти, люди об’єдналися на міському форумі Одеси. За допомогою юристів писали колективні звернення, зверталися до "ПриватБанку" та навіть писали листи до Черкас. І врешті таки знайшли рішення проблеми.
"Тут мова про шахрайство не йде. Ситуація банальна: платники неуважно створювали шаблон оплати в електронній системі "Приват24", обираючи отримувача коштів. Це типова помилка, явку можуть допускати платники комунальних послуг при виборі отримувача за назвою", – коментує ситуацію керівник регіонального прес-офісу "ПриватБанку" в Черкаській області Наталія Макаренко.
За її словами, кілька підприємств можуть мати схожі назви, тому потрібно бути уважнішими і перевіряти код ЄДРПОУ і розрахунковий рахунок (ці дані вказуються на квитанціях). При цьому, згідно з п. 2.3 постанови Нацбанку №407 від 18.10.06, відповідальність за правильність заповнення реквізитів розрахункового документа несе особа, яка оформила цей документ и подала до обслуговуючого банку, тобто – клієнт.
"У цьому випадку банк виступив як канал перерахування коштів з точки А в точку Б, що і зробив, тому у разі помилкового проведення платежу клієнт повинен звернутися до одержувача коштів з вимогою їх повернути", – зазначила Наталія Макаренко.
У разі ж, якщо отримувач відмовляється повертати кошти, банкіри радять звертатися із заявою до правоохоронних органів.
Врешті одеситам таки вдалося повернути кошти, зв’язавшись із керівником черкаського ПП "Теплопостачання". Той, зрозумівши, у якій ситуації опинився, відразу звернувся до банку з проханням закрити доступ до рахунку його підприємства, аби уникнути надходження помилкових платежів.
"Така ситуація склалася з помилки самих клієнтів або касира банку. Із весни цього року вже надійшли сотні платежів з Одеси, і продовжують надходити. Суми кожного платежу коливаються від 300 до 2500 гривень", – розповідає керівник ПП "Теплопостачання" Олександр Клиновий.
Наразі чоловік очолює одне з ОСББ у Черкасах. Раніше його підприємство надавало послуги з теплопостачання в одному з будинків, мало свою котельню. Зараз підприємство надає послуги лише з ремонту та будівництва.
Обвал надходжень із Одеси на рахунок Олександра Клинового створив йому чимало клопоту, адже з усіх помилково отриманих коштів потрібно знімати оподаткування.
"Якщо я знімаю кошти з рахунку, аби повернути їх власникові, має бути підстава. Тому тим, хто помилково направив кошти на наше підприємство, потрібно написати заяву, зробити копію квитанції та надіслати до Черкас звичайним поштовим листом на адресу: 18030, м. Черкаси, вул. Пацаєва, 5, кв. 18", – зазначає керівник підприємства.
Олександр Клиновий запевняє: якщо власники коштів документально підтверджують, що провели платіж, – кошти повертаються їм на рахунок. Черкащанин закликає платників бути уважними та при переказі коштів уважно перевіряти реквізити отримувача.
Як повідомляв сайт vikka.ua, із липня черкащани платитимуть за тепло і гарячу воду більше.