Привабити читача чи глядача, а також заохотити рекламодавців допомагає робота у різних напрямках. Газети створюють свої сайти та додатки для гаджетів, телеканали — виходять в "текстовий" формат в інтернеті. Що це дає для медіа, Український Журналістський Фонд поцікавився у керівників кількох ЗМІ.
Масштабний "мультиплатформенний" проект запустив рівненський Видавничий дім "ОГО": тут поєднали відразу кілька платформ — телебачення, інтернет та газету. Свого часу тут об’єднали газетний та телевізійний ньюз-руми. Зараз пропонують рекламодавцям два мультимедійні майданчики "ТелеМайдан" і "Ранкова кава". Окрім спілкування в телеефірі, відеопрограми розміщується на сайтах, а за підсумками програми публікується текстовий матеріал в газеті.
Як розповідає головний редактор Видавничого дому "ОГО" Віталій Голубєв, клієнти реагують на такі пропозиції добре, тому що бачать їхню інноваційність.
– Ми першими в регіоні запропонували ринку формат інтернет-відео) та покриття відразу кількох сегментів (інтернет + ТБ + друковані ЗМІ). Ми намагаємось оптимально використати в цьому сенсі таку нашу сильну сторону, як можливість створення та поширення саме мультимедійного контенту.
Для успішної роботи редакція навчалася. Зараз готова пропонувати подібне навчання колегам з інших регіонів.
– Загалом тут найголовніше, як на мене, – це зміна парадигми, а не технічні навички: платформа є вторинною, первинним є контент у будь-якому разі. А ще — "перепрошивка мозку" під роботу в нестандартних умовах мультимедійності: тут зростає елемент креативу, збільшується питома вага проектної складової, а це ? робота на стику підрозділів і великий елемент несподіванки, який передбачає постійну готовність до багатоваріантності рішень, здатних задовольнити конкретну потребу конкретного клієнта. Одне слово, складно, але надзвичайно цікаво і перспективно, готові ділитися досвідом! — розповідає Віталій Голубєв.
У інтернет "пішов" і черкаський телеканал "ВІККА", розвиваючи власний сайт vikka.ua.
Генеральний директор ТРК "ВІККА" Любов Правдіна переконана: у нинішній час, коли скрізь існує безліч носіїв інформації, не глядач повинен іти за медіа, а медіа — за глядачем.
– Якщо наш глядач іде в інтернет, шукає там якусь інформацію про Черкащину, новини міста, то ми повинні дати цю інформацію. Адже якщо не дамо першими ми, то це зробить хтось інший, – зазначає Любов Правдіна.
Розвиток сайту, за її словами, також дав змогу вивчити потреби аудиторії. Адже регіональні канали не мають можливості робити рейтингове вимірювання, скажімо, GRP, як провідні національні.
– В інтернеті ми бачимо свою аудиторію, який сюжет дивляться, який не дивляться, що викликає інтерес. І щопонеділка планірка розпочинається саме з того, яку статистику відвідуваності дає сайт. Крім цього, в інтернеті людина може знайти інформацію, яка їй потрібна, і вже не треба телефонувати на телеканал, щоб уточнити.
Черкаська газета "Акцент" поєднує вихід обласного тижневика з всеукраїнським виданням "Только Ты".
– У нашій редакції — два видання, вони зовсім різні. Та кожне з них має свою цільову аудиторію (газета "Акцент" – це суспільно-політичний тижневик, а газета "Только Ты" — інформаційно-розважальне видання, яке здебільшого читає жіноча аудиторія), цінову нішу (розраховані на різні соціальні верстви населення). Та на кожний товар є свій покупець. Тож поєднання різних напрямків діяльності, я вважаю, розширює географію наших читачів (одна газета — всеукраїнська, друга — регіональна), – коментує головний редактор Тетяна Пархоменко.
А от "Нова Тернопільська газета" у інтернеті розвиває не сайт, а сторінку в соцмережах. Головний редактор Микола Мартинчук зазначає: на регіональному рівні поки що інтернет-версії видань не виходить зробити прибутковими.