Із діагнозом COVID-19 до Черкаської обласної лікарні минулого тижня потрапив 69-річний пацієнт із Руської Поляни. Нині його рідні скаржаться на недостатнє забезпечення лікарні препаратами та неналежне ставлення лікарів.
Пост із скаргами черкащанина Максима щодо лікування його батька миттєво розлетівся соцмережами. Тим часом в обласному управлінні охорони здоров’я претензії до медпрацівників спростовують.
Так, у Facebook Максим розповів історію хвороби свого батька: тиждень тому піднялась температура, з’явився сухий кашель та задишка. Експрес-тест на коронавірус в обласній лікарні показав позитивний результат. На другий день його підтвердив і розгорнутий аналіз.
"Моїй матері 71 рік, вона лікар вищої категорії на пенсії, батькові – 69 років, теж пенсіонер. Патологічних важких захворювань в анамнезі немає (в батька тільки виявили запалення щитовидки). Відразу відповім для тих, хто почне зараз писати "Де вони його взяли і чому лазили по місту". Виходили з дому вони двічі: один раз зробити УЗД щитовидки батькові і потрапити до ендокринолога, другий – здавали аналіз крові, бо УЗД показало запалення щитовидки. Продуктами і усім необхідним були забезпечені, тому потреби виходити не було", – каже чоловік.
За словами Максима, до виявлення коронавірусу у його батька працівники обласної лікарні взяли 250 гривень на противірусний препарат. Після аналізів призначили антибіотик і аскорбінову кислоту. Згодом зробили рентген і встановили пневмонію.
"Батько потрапив у лікарню у четвер. З моменту як він туди поступив, лікар до понеділка не заходила жодного разу. Один раз медсестра виміряла тиск, він був 150/100, і зникла на півтори години. П’ятниця, субота, неділя – батькові не краще. Температура тримається увесь час. Вночі дихав через кисневу маску. У понеділок призначили ще один антибіотик, звичайно, за наш кошт. І в той же день медсестра зайшла і сказала: "Аскорбінку не капаємо, бо закінчилась", – розповідає син пацієнта. – Наразі тато у лікарні майже тиждень. Послухали його легені сьогодні перший раз за весь цей час. Повторного знімку ніхто не робив і досі. Останні дні в нього піднімається тиск і почалася задишка. Ми не можемо знайти жодного лікаря, з яким би можна було навіть поговорити і щось в нього запитати! Лікарі міняються кожні 4 години, знайти відповідального неможливо. Про стан здоров’я батька запитати нема в кого, про лікування, яке надається – теж. Таке враження, що він потрапив у підвал КДБ".
Публічно чоловік поцікавився в керівництва області про відсутність необхідних препаратів та неналежної роботи лікарів.
Зворотня відповідь надійшла від очільниці управління охорони здоров’я Лариси Кошової під час брифінгу 6 травня. Вона підтвердила, що пацієнт із підозрою на коронавірусну інфекцію потрапив 30 квітня до обласної лікарні. Відразу були зроблені всі забори і 1 травня було отримане підтвердження хвороби. Тоді ж стартувало й лікування.
"Лікування відбувається за кошти обласного бюджету. Як мені пояснили керівники закладу, аскорбінова кислота в драже є в наявності, згідно з національним переліком. Інформація щодо купівлі пацієнтом противірусного препарату наразі перевіряється. Черкаю пояснення керівництва", – зазначила пані Лариса.
Також вона додала, що до пацієнта, зі слів лікарів, підходили щодня по декілька разів і збивали тиск.
"Лікарі працюють вахтовим методом. Кожні чотири години вони змінюються і роблять обхід. В обласній лікарні перебувають найтяжчі пацієнти. Я не думаю, що лікарі такі нерозумні, що не заходили б до них", – додала Кошова.
Як повідомляв сайт vikka.ua, в черкаській інфекційці від коронавірусу померла жінка.