88 об’єктів рекламоносіїв дослідили фахівці управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від початку 2020 року.
За результатами проведеної роботи виявлено 10 порушень у сфері реклами, застосовані штрафні санкції в сумі 15,94 тис грн, з них сплачено у добровільному порядку 5,8 тис. грн. На розгляді в суді знаходяться 3 справи. Про це інформує пресслужба ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області.
Серед досліджених об’єктів рекламоносіїв:
– у сфері зовнішньої реклами – 58 од;
– у сфері внутрішньої реклами – 15 од;
– в друкованих ЗМІ – 10 од;
– на транспорті – 5 од.
За результатами проведеної роботи виявлено 10 порушень у сфері реклами, застосовані штрафні санкції в сумі 15,94 тис грн, з них сплачено у добровільному порядку 5,8 тис. грн. На розгляді в суді знаходяться 3 справи.
Фахівці відзначають, що більшість порушень законодавства у сфері реклами стосується розміщення зовнішньої реклами про знижку цін на продукцію; реклама з зображенням зброї; реклама тютюнових виробів тощо.
Від початку року звернення від громадян про ознаки порушення законодавства у сфері реклами не надходили. Але, якщо ви стали жертвою неправдивої реклами або зафіксували порушення прав споживача у сфері реклами, звертайтеся до управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області: (0472) 33-12-08
Законом України "Про рекламу" у рекламі забороняється:
– поширювати інформацію щодо товарів, виробництво, обіг чи ввезення на митну територію України яких заборонено законом;
– вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб;
– подавати відомості або закликати до дій, які можуть спричинити порушення законодавства, завдають чи можуть завдати шкоди здоров'ю або життю людей та/чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки;
– використовувати засоби і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами;
– наводити твердження, дискримінаційні щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром;
– використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності;
– рекламувати товари, які підлягають обов’язковій сертифікації або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії;
– вміщувати зображення фізичної особи або використовувати її ім’я без письмової згоди цієї особи;
– імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі інших товарів, якщо інше не передбачено законами України у сфері інтелектуальної власності;
– рекламувати послуги, пов’язані з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів;
– розповсюджувати рекламу (включаючи анонси кіно- і телефільмів), яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності;
– розповсюджувати рекламу про спорудження житлового будинку з використанням недержавних коштів, залучених від фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління, без набуття/отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють його будівництво чи інвестування та/або фінансування, відповідно права власності або користування земельною ділянкою, ліцензії на здійснення будівельної діяльності, дозволу на виконання будівельних робіт чи дозволу/ліцензії на здійснення діяльності з надання фінансових послуг або свідоцтва про реєстрацію випуску цільових облігацій, виконання зобов’язань за якими забезпечується одиницею нерухомості, що споруджується;
– розповсюджувати рекламу послуг з ворожіння та гадання.
Як повідомляв сайт vikka.ua, після потопу в Черкасах провели службове розслідування.