Науково-педагогічна спільнота Черкащини на чолі з екс-головою обласної ради Валентиною Коваленко стурбована освітньою новацією у Проекті Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Йдеться про пропозицію інтегрувати українську літературу в один навчальний предмет із зарубіжною літературою ("Література (українська і зарубіжна)"). Своє звернення вони адресують до міністра освіти і науки Лілії Гриневич.
"Сьогодні російський окупант підступно-приховано продовжує створювати умови гуманітарної блокади, аби розбратати націю, розпорошити нажитий і оббутий українцями рідний світ. Тож великі сподівання покладаємо на освіту, здатну сформувати майбутнє нашої держави й нашого суспільства. Але вважаємо неприйнятним сліпе загравання з іншими країнами, догідливе пристосування до чужих навчальних систем, нехтуючи власними національними здобутками у гуманітарній царині. Переконані, що без достатнього вивчення української мови та літератури, неможливо виховати справжнього патріота своєї країни, виплекати в ньому національну гідність. Ясна річ, курс зарубіжної літератури дає можливість глибше пізнати й осмислити світовий контекст; цей предмет є своєрідним щепленням від ксенофобії, нацизму й сепаратизму", – йдеться у зверненні.
Скорочення годин на ідеологічно важливі "українські" предмети вони вважають свідомою "здачею" багатовіковому ворогові своєї духовної території, що несе загрозу національним інтересам держави.
З огляду на це вони просять Міністерство освіти і науки України звернути особливу увагу на посиленні національних пріоритетів в освіті та наполягають на необхідності збереження в українській школі трьох окремих предметів: української мови та літератури (вони є потужними чинниками формування основ національної самоідентифікації), та зарубіжної літератури (як такої, що реалізує європейський вектор української освіти).
Як повідомляв сайт vikka.ua, черкаська школярка стала кращою у міжнародному конкурсі відеоробіт.