Жахливий стан доріг на Черкащині цієї весни викликав неабияке обурення серед водіїв та пасажирів автотранспорту. Одна поїздка дорогами області може коштувати не лише пробитих коліс та погнутих дисків на автівці, а й здоров'я або навіть життя.
"Справжнє пекло існує – траса з Києва до Черкас. Слів просто не вистачає, аби описати увесь цей жах. Від Софіївки до Черкас я побачив 10 автівок з пробитими колесами", – написав на своїй сторінці у Facebook журналіст Валентин Чернявський.
Подорожі місцевими шляхами обійдуться черкащанину Олександру Пінковському приблизно у 9 тисяч гривень. Саме стільки йому доведеться викласти за ремонт авто. "Три дні у робочих справах їздив по області. Результат-обірваний глушник, два диски потребують рихтовки, довелось відновлювати практично всю ходову. Втрати по часу навіть не рахую", – пише він у соцмережі.
Своїми враженнями від поїздок поділився і Віктор Велівченко. "Вчора їхав вночі – купа машин міняють колеса, рихтують диски молоточком. Такого жаху ще не було", – зазначив він у соцмережі.
Долаючи ями на дорогах Черкащини, 9 березня не витримав випробувань і маршрутний автобус "Черкаси–Київ" перевізника "Авто-Експрес", який згубив два колеса водночас. Чудом водієві вдалося втримати автобус на дорозі та уберегти пасажирів від найгіршого.
Тим часом у владних кабінетах розводять руками: на капітальний ремонт доріг області цьогоріч навіть сподіватися не варто. Про нагальну необхідність їх ремонту добре знають і розуміють, але вирішитися ця проблема може тільки в Києві. Адже на утримання доріг Черкащині у поточному році гроші досі не виділені
"З 2015 року немає нормального фінансування ремонту доріг в Черкаській області. До речі, це питання вже планували розглянути в Кабміні. Від цього рішення залежатиме стан доріг Черкащини. Якщо там вирішать виділити кошти на область, то проведемо поточний ямковий ремонт. Першочерговими об’єктами, які підлягатимуть ремонту, стануть траси Черкаси–Сміла та Сміла–Кам’янка", – розповів у коментарі vikka.ua начальник Служби автомобільних доріг у Черкаській області Юрій Настенко.
За його словами, найкраще ситуацію з дорогами в області віддзеркалює звернення колективу Служби автомобільних доріг у Черкаській області до голови первинної профспілкової організації працівників шляхового господарства області Галини Овчаренко. У своєму листі дорожники просять донести проблему відсутності фінансування ремонту автомобільних доріг Черкаської області до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та вимагають забезпечити соціальну справедливість для дорожників Черкащини.
"Надходження асигнувань з державного бюджету Службі станом на 01.02.2016 припинено. Державним агентством автомобільних доріг України "Укравтодор" Службі не доводиться реальний річний фінансовий план на 2016 рік. Таким чином, дорожні роботи не можуть виконуватися без доведення виробничих планів підрядникам", – йдеться у листі.
Фото nik-ua.com
В той же час начальник управління промисловості та розвитку інфраструктури Черкаської ОДА Юрій Панченко зазначив, що в області планується провести капремонт перекритої ділянки траси Черкаси–Сміла.
Чиновник підкреслив, що всі заплановані на Черкащині заходи щодо ремонту доріг навіть при здійсненні найоптимістичніших прогнозів навряд чи будуть виконані.
Ситуацію погіршує ще й те, що на дороги Черкаської області збільшилося навантаження у зв’язку з перекриттям однієї з трас Полтавщини. "Тепер весь важковантажний транспорт йде через Черкаську область. Це додаткове навантаження. І без того не найкращі траси нашої області не витримують", – зазначив Юрій Панченко.
До вирішення дорожнього питання долучився і керманич області. За словами його прес-секретаря Вікторії Курченко, Юрій Ткаченко спілкувався з членами бюджетного комітету Верховної Ради щодо ремонту трас Черкаси–Сміла та Сміла–Кам’янка. "Там підтримка вже є. Укравтодор включив ремонт доріг у свій план. Тепер чекаємо затвердження", – зазначила вона.
Як повідомляв сайт vikka.ua, у Черкасах нова дорога протрималася 6 місяців.