У Будинку культури ім. Кулика відбулося громадське обговорення вартості проїзду в громадському транспорту. В залі Будинку культури зібралося близько 200 осіб. Серед них були як представники перевізників, так і громадські організації. Ініціатива переглянути ціну на проїзд належить перевізникам. Міська ж влада запропонувала транспортникам аргументувати перед громадою свої розрахунки. Презентувати цифри виявили бажання лише 4 перевізники з 16, які працюють у Черкасах, пише vikka.ua.
Сергій Одарич зазначив, що такий формат обговорення нових тарифів на проїзд проводиться в Черкасах вперше.
– Тарифи на проїзд у громадського транспорті – проблема двостороння. Вона стосується як громадян, які користуються міськими автобусами, так самих підприємств, які надають послуги з перевезення. І пасажири, і перевізники залежні одне від одного. Два місяці тому до міської влади звернулися чотири перевізники, які прагнули переглянути тариф. Стара влада, сховавши голову у пісок, розпочала процедуру перегляду. Ми ж запропонували не ховатися від громадськості, а показати черкасцям справжні розрахунки, довести кожну цифру. Лише після обговорення з громадою виконком ухвалюватиме рішення, – зазначив Сергій Одарич.
Свої розрахунки презентували представники "Еліт-трансу", АТП-17127, "Чарз-авто" та "Черкасиавтотранс". Перевізники як один стверджували, що основною причиною, через яку вони вимагають переглянути вартість тарифу – це ціна на пальне. Якщо раніше вони працювали, використовуючи дизпаливо за ціною 9–9-50 грн за 1 л, то зараз паливо вартує в межах 14-15 грн. Через це, за словами перевізників, на їхніх підприємствах утворилися борги.
– Ні пальне, ні запасні частини до автобусів у борг ніхто вже не відпускає. Наш розрахунок тарифу, при якому ми зможемо працювати беззбитково – 4 грн. Але ми розуміємо, що перейти на 4 грн – це складно для пасажирів. Тому просили попередню владу затвердити тариф на рівні 3 грн 50 копійок, – зазначив під час обговорення представник ДП "Чарз-авто".
Директор ПАТ "Черкасиавтотранс" Володимир Соломенний розповів, що торік його підприємство інвестувало 5 млн грн у нові автобуси з низькою підлогою більшою кількістю місць для пасажирів. Цього року теж планували придбати транспорт, але через стрибок цін на пальне і збитковість тарифу відмовилися це робити. На його переконання, від цього втратить місто і пасажири.
В обговоренні взяли участь представники громадськості. Зокрема ГО "Народний контроль" запропонували провести громадську експертизу вартості проїзду, а також встановити ведеореєстратори в салонах автобусів, щоб побачити реальну кількість пасажирів. "Громадська рада Черкас" вимагала провести не публічне обговорення, а громадські слухання з цього питання. Іван Сухарьков, депутат міської ради від партії "Рідне місто", заявив, що підняттям цін питання не вирішити – треба комплексно підходити до транспортної реформи, віддавши перевагу тролейбусам.
Наприкінці громадського обговорення міський голова Сергій Одарич заявив, що не побачив конкретних цифр від перевізників. Тому усі розрахунки перевізників протягом сьогоднішнього дня виставлять на офіційному порталі Черкаської міської ради.
– Думаю, що в цьому році ми ухвалимо принципово інший підхід по перегляду тарифів на проїзд. Як бачимо, з 14 перевізників лише 4 подали розрахунки. Очевидно, в інших такої потреби не виникає. Сьогодні мова йде про ті підприємства, які працюють легально, виплачують офіційну зарплату, мають бази, ремонтників, інвестували кошти в нові автобуси. Сьогодні вони несуть збитки і вони прийшли захистити свої розрахунки. Тому може статися так, що тарифи на проїзд переглянуть тим перевізникам, які наважилися вийти до громади і працюють легально. Щодо інших, які працюють в тіні і не декларують своїх витрат, то вартість може не змінитися, –зазначив Сергій Одарич.
Таке рішення виконавчий комітет може ухвалити протягом тижня.