Кабінет міністрів подав у Раду законопроект про приведення законодавства про транспорт до євронорм, в числі яких – техогляд. Його планують ввести для приватників з 2018 року.
Нові авто проходитимуть свою першу перевірку через чотири роки після покупки, всі решта – кожні два роки. Комерційний транспорт (далекобійники, автобуси) обладнають пристроями, що показуватимуть його місцеперебування, скільки часу водій провів за кермом, а також ременями безпеки і обмежувачами максимальної швидкості.
Разом з тим, експерти розкритикували новий законопроект.
"Головні зауваження – чому проводити техогляд будуть призначені державою структури, а не громадські організації автомобілістів, як в ЄС? Крім того, у нас завищені вимоги по екології і занижені до техстану автомобіля. А це значить, що старі машини ТО не пройдуть і може відродитися хабарництво", – зазначив у коментарі "Сегодня" голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
За його оцінками, новий техогляд можуть не пройти 60-65% старих іномарок. Їх потрібно буде або приводити у відповідність з нормами Євро, або проходити техогляд за хабар. В іншому випадку сотні тисяч старих іномарок потрібно буде відправляти на смітник.
Більше того, за їзду без талона техогляду передбачені штрафи і навіть позбавлення водійського посвідчення на термін від трьох до шести місяців, або покарання у вигляді адмінарешту на термін до 10 діб, пише AUTO-Consulting.
Нагадаємо, в Україні перевірку технічного стану особистих авто скасували в 2013 році. Водночас для бізнесу (вантажівки, автобуси, таксі, службові легковики і мікроавтобуси) техогляд залишився обов’язковим.
Як повдіомляв сайт vikka.ua, на Черкащину повертається обов'язковий техогляд автівки.