НовиниОсвітаЧеркащанин розповів, чому процес переходу з УПЦ МП в...

Черкащанин розповів, чому процес переходу з УПЦ МП в ПЦУ йде повільно

- Advertisment -

Черкащанин релігіознавець Євген Савісько розповів, чому процес переходу з УПЦ МП в ПЦУ на Черкащині йде повільно. Своїми думками він поділився у своєму блозі в мережі Інтернет.

За його словами є два блоки проблем: теоретичні та прагматичні.

Теоретичні

Образи давні і не дуже, невизнання хіротоній частини архієреїв та священників ПЦУ, знання деяких особливостей поведінки декого з них.

Прагматичні

Для того щоб зрозуміти справжні, прагматичні, а не теоретичні мотиви та причини варто поглянути на життя православної парафії зсередини. Кожна громада, навіть найменша, навіть в найвіддаленішому хуторі, це маленький всесвіт в якому все взаємопов’язано, де кожен знає кожного, і де всі залежать один від одного. Фактично парафія – мікрокопія держави, в якій є свій президент, він же настоятель, є своя Верховна Рада – збори парафії, якими керує той же настоятель, а коли його немає – староста. Є свій уряд – парафіяльна рада, котрим керує батюшка, а нерідко матушка. Є свій міністр фінансів – казначей. До цього світу входять диякони, іподиякони, паламарі, лавочниці, півчі. Завжди є ті хто прибирають всередині та ззовні храму.

Ось від цих людей стає залежним священник. Від їх волі, бажань, симпатій, антипатій, амбіцій. Подекуди вони набагато більш консервативні аніж сам священник. І тоді жодні спроби настоятеля бодай трохи покращити хоч щось в житті приходу не увінчаються успіхом. Адже це колектив. Організований і вмотивований. І з його думкою батюшка мусить рахуватися. Інакше настоятеля «зʼїдять». Морально і психологічно. І тоді він готовий пацієнт неврологічного відділення лікарні. Таких випадків вистачає в будь-якій єпархії. Але про них старанно мовчать.

Нині спочилий митрополит Черкаський і Канівський УПЦ МП Владика Софроній одного разу сказав: «Можна перевиховать батюшку та навіть і матушку, а тих хто біля них прислужує, помагає, базікає і співає – ні. Хоч в погріб у наручниках відправляй.»

Вже є ситуації коли священник готовий кинути і кирила, і його кирилинят, що осіли в Україні. Хоче, але не може. Як тільки він хоча б пискне про перехід, його виженуть. А кому він треба без парафії?

Батюшка може залишитися сам. А що тоді робити? Сам будеш і правити, і співати, і свічки продавати, і прибирати? Можна спробувати покликати на допомогу. На словах, так, прийдуть, а на ділі? Особливо коли виявиться, що грошей в церкви немає і треба працювати за спасибі.

Матушка

Вона займає особливе місце в церковній ієрархії. Хоча і не офіційно. Десь між настоятелем і Владикою. Нерідко саме вона керує парафією, а не її чоловік священник. Навіть не через те, що дружина настоятеля може служити і в церковній лавці, і бути церковним казначеєм, і півчою, і керувати всім і всіма в церкві. Не через це, а через характер. Ось і її думка теж впливає. Ще й як впливає!

В 2001 – 2013 роках один православний батюшка на Черкащині пʼять разів переходив з однієї православної конфесії в іншу! І лише винятково через матушкині забаганки. Чого вона і сама не приховувала.

Родина

Так вже склалося, що українці активно долучилися до будівництва та розвитку Російської Православної Церкви ще з часів Петра І. Та і в сучасній РПЦ повнісінько вихідців з України. Майже всі мають родичів на наших теренах. І дуже часто вони служать саме в УПЦ МП. Ось і ще один гачок за який тримають непокірних.

Гарантії

Не меш важливим є відсутність підтверджених гарантій того, що після переходу до ПЦУ настоятеля разом з громадою, його залишать саме на цьому приході. А це надзвичайно важливо. У священника є родина котру він має годувати, житло, певна фінансова визначеність, налагоджене життя парафії. А якщо його звільнять з парафії, то де шукати нового приходу? Побоювання мають підстави. Адже громади різні. Є бідніші, а є багатші. І бажаючих туди прийти настоятелем черга. А ще практика деяких владик з тоді ще УПЦ КП. Вони призначали перекинчиків, неважливо звідки вони були: УПЦ МП чи УАПЦ, на самі віддалені та бідні приходи. Так само робили і в УПЦ МП. Керувалися простим правилом: хто перейшов один раз, може зробити так само і в другий раз, і в третій.

Ще одна причина. Всі хочуть щоб з ними розмовляли, а не ставили ультиматуми.

 

 

 

Вікка
Віккаhttp://www.vikka.ua
Ми інформуємо населення про події в місті, області, країні, світі.
- Advertisement -

У ТЦК розповіли про подвиг капітана з Черкащини, який викликав вогонь на себе

Капітан 241 окремої бригади Сил територіальної оборони ЗСУ Владислав Бондаренко, родом із Черкащини, отримав відзнаку Президента України «Хрест бойових...

Черкаська спортсменка виборола “срібло” на Всесвітній Гімназіаді U15 у Сербії

Юна борчиня з Черкащини Олександра Созінова здобула срібну медаль на Всесвітній Гімназіаді U15, яка триває у Сербії. Про це...

Цікаве:

Як вибрати надійний USB-кабель?

 Здавалося б, USB-кабель – дрібниця, якій не варто приділяти...

Як обрати університет в Словаччині: поради від Free Student Slovakia

Словаччина стала популярним вибором для студентів з усього світу,...
- Advertisement -

ЧитайтеТАКОЖ
Рекомендовано для Вас