Черкаські тролейбусники готуються до страйку. Цього четверга на дві години буде зупинено рух міського електротранспорту. У такий спосіб тролейбусники вимагатимуть від влади виплати заробітної плати. Вже три місяці вони на голодній пайці. «Черкасиелектротранс» вже заборгувало своїм працівниками близько двох мільйонів гривень. Чому підприємство опинилося у критичній ситуації – у сюжеті Вікторії Курченко.
Микола Миколайович – водій першого класу. Вже вісімнадцять років кермує тролейбусом. Говорить: проблеми з зарплатою були і раніше. Але зараз особливо скрутно.
Микола Павличук, водій тролейбуса: «Три місяці вже не виплачують зарплату. Особисто в мене борг вже тисяч, мабуть, сім».
Ще важче сімейним екіпажам. Пані Надія працює на «Черкасиелектротрансі» водієм, її чоловік – зварювальником. Їхня сім’я, говорить жінка, не живе, а виживає.
Надія Блізніченко, водій тролейбуса: «Дуже важко, бо дітей треба нагодувати і за житло заплатити, бо як не світло вимкнуть, то з гуртожитку виженуть. Про їжу, то взагалі мовчу. Ви ж знаєте, які зараз ціни».
Олександр Іщук, директор КП: «Черкасиелектротранс»: «Заборгованість підприємства перед працівниками складає 900 тис. грн. за грудень і 1 млн. 11 тис. грн. за січень».
Зарплату за лютий, говорить директор підприємства, теж ні з чого платити. Коштів від продажу квитків на ці потреби бракує. Основна маса пасажирів – пільговики. Компенсувати витрати на їхнє перевезення повинна держава.
Олександр Іщук, директор КП «Черкасиелектротранс»: «За 2008 рік нам держава заборгувала за перевезення 2 млн. 511 тис. грн., за 2009 – 2 млн. 563 тис. грн.».
І вже цьогоріч недоплата держави за перевезення пільговиків склала більше мільйона гривень. Щоб хоч якось допомогти «Черкасиелектротрансу» міськвиконком ухвалив рішення про підвищення вартості проїзду в тролейбусах. Утім, Міністерство ЖКГ відмовляється погоджувати новий тариф.
Андрій Дзюба, заступник міського голови: «Міністерство ЖКГ нам не затверджує тариф, постійно повертає документи, то те не так, то те. Постійно в Міністерстві знаходять якісь відмовки».
А за півроку паперової тяганини навіть гривня для «Черкасиелектротрансу» вже збиткова.
Андрій Дзюба, заступник міського голови: «З вересня ми вже прорахували тариф не 80 коп., а гривню. Зараз поки погоджували – вже треба 1 грн. 11 коп. Кожного місяця тариф зростає».
Аби зрушити справу з мертвої точки, тролейбусники вирішили вдатися до рішучих дій. 4 березня вони мають намір провести попереджувальний страйк.
Олександр Нікіпєлов, голова страйкового комітету: «Страйк буде проводитися з 10 по 12 годину зупинкою руху тролейбусів від Дашкевича до вулиці Свято-Троїцької. Будемо вимагати від міської влади, ОДА виплати заробітної плати».
У разі невиконання вимог – з 25 березня тролейбусники оголосять безстроковий страйк. Тим часом міська влада та керівництво підприємства на допомогу офіційного Києва надій не покладають. Вирішувати проблему збираються самотужки – за допомогою кредиту. Наразі ведуть перемовини з банками. Із заставою вже визначилися.
Олександр Іщук, директор КП «Черкасиелектротранс»: «Це тролейбуси нові, які ми маємо. Більше в тролейбусному парку ставити ще щось під заставу в нас немає можливості».