Війна за гаражі у розпалі. Члени автокооперативу «Час» погрожують мерії акціями протесту та безстроковим голодуванням. Усе через землю у понад три гектари. На ній люди збудували чотири сотні гаражів. У мерії кажуть – незаконно. Бо ця ділянка належить міській громаді. Тож споруди планують зрівняти з землею. А натомість звести – багатоярусний паркінг. Боротьба триває вже два десятиліття. Подробиці конфлікту вивчала Ольга Скорик. Далі – спеціальний репортаж.
Ось цей ласий шматок черкаської землі площею у 3,5 га в Південно-Західному районі став справжнім яблуком розбрату. За нього вже два десятки років воюють члени автокооперативу «Час» та мерія міста. Ніяк не можуть знайти порозуміння. Люди кажуть: від початку землю їм виділяли під гаражі.
Іван Семеновський, член автокооперативу «Час»: «Це рішення Черкаського міськвиконкому від 18.04.95 р. №198. Земельна ділянка, на якій стоять гаражі членів автокооперативу «Час», виділялась у постійне користування для будівництва гаражів профспілковому комітету Черкаського обласного виробничого управління по меліорації і водному господарству «Черкасиоблводгосп». У цьому рішенні було виділено 5,6 га землі під автокооператив «Борислав».
Згодом «Борислав» реорганізували в автокооператив «Час». На ділянці збудували понад чотири сотні гаражів. Та такі дії у мерії називають незаконними.
Анатолій Стoйко, головний спеціаліст відділу судового супроводу Черкаського МВК: «У 95 році було виділено земельну ділянку 0,85 га в постійне користування профспілковому комітету «Черкасиоблводгосп», який не оформив належним чином документи на землю, не отримав державний акт на право постійного користування і в подальшому був ліквідований. У статуті автокооперативу немає жодного посилання на правонаступництво цієї організації, якій виділялась земельна ділянка, а саме – «Черкасиоблводгоспу». Тому автокооперативу «Час» земельна ділянка ніколи не переходила і ніколи не виділялася. З чого випливає, що вони займають земельну ділянку самовільно».
Михайло Тищенко, член автокооперативу «Час»: «Ми зібрали повний пакет документів, все, що з нас вимагали, депутатів хапали за руки, просили, щоб швидше кинули на сесію. Щоб узаконить виділення землі. Віддали. І на цьому все закінчилося. Наші документи «тупо» положили в сейф».
За роки боротьби кооператив «Час» уже втратив два гаражі. Їх ліквідували за рішенням суду. На черзі ще кілька. Власники гаражів, – а таких понад три сотні, – як на пороховій бочці. Земля під їхніми спорудами у постійному користуванні КП «Черкасиінвестбуд» і належить міськраді. У мерії на цю ділянку свої плани. Автокооперативу «Час» там точно немає.
Федір Балаба, завідувач містобудівного кадастру Департаменту містобудування: «Він не залишиться. Тому що згідно з рішенням Генплану, який затверджено 29 грудня 2011 року, тут повинен бути багатоповерховий гараж і автостоянка закритого типу. Тому що зараз автокооператив «Час» розрізає перспективну проектну вулицю Ярославську, яка повинна тут пролягати. Ця вулиця повинна обслуговувати в майбутньому, а подана заявка на тендер розроблення детального плану території мікрорайону «Перемога-2».
Це перспектива найближчих семи років. Інвестора на будівництво багатоярусного паркінгу знайдуть, запевняють у мерії. Адже шматок таки ласий. До всього, територія вільна від планувальних обмежень. Членів багатостраждального автокооперативу такі новації не тішать. Побоюються, що їхні чотириколісні залишаться просто неба. Адже паркінг більшості з них не по кишені.
Володимир Пасічник, голова правління автокооперативу «Час»: «У нас 70% власників гаражів – інваліди, пенсіонери, афганці, чорнобильці. Це наш вже крик душі, уже далі немає змоги ні з ким боротися: ні з прокуратурою, ні з судами».
Якщо їхній крик душі у мерії так і не почують, «часівці» погрожують акціями протесту та безстроковим голодуванням.