Фальсифікат на фальсифікаті. Третину продуктів харчування в Україні краще не купувати. У них компоненти підмінені на дешеві відповідники. Це показали нещодавні дослідження центру споживчих експертиз «ТЕСТ». Більше – в сюжеті.
Бутерброд із сиром, маслом і ковбасою – невід’ємна складова меню школярів і студентів. Проте далеко не всі продукти на українському ринку можна давати своїй дітям. У науково-дослідному центрі незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ» виявили: майже половина «Російських» сирів фальсифіковані. У 2 із 7 марок виявлені рослинні жири і транс-жири.
Валентин Безрукий, керівник центру «ТЕСТ»: «Транс-жири – це той елемент, який, безумовно, небезпечний для здоров’я, який може викликати захворювання серцево-судинної системи».
А ось серед 9 марок тестованих сирів типу «Швейцарський» із великими дірками, усі – відмінники. І за смаковими якостями, і за складом.
Валентин Безрукий, керівник центру «ТЕСТ»: «Тест із позитивними оцінками в сирів пропіонового типу –«Маздомер», «Родомер». Вони досить дорогі».
Третина виробників масел не пройшли тест за мікробіологічними показниками, в них виявлена кишкова паличка. Окрім цього, виробник приловчився під звичною 200-грамовою пачкою продавати товар меншої ваги.
Ніна Кальдій, керівник відділу тестувань: «Неприємна тенденція, яка набирає обертів у продуктах харчування, – це зменшення упаковок, при тому, що вони у споживача асоціюються зі стандартними. Ми звиклися, що пачка вершкового масла – це 200 грамів. Вже є пачечки по 180 грамів, до того ж їх почали запаковувати у красиві картонні коробочки».
А з 10 марок «Московської варено-копченої ковбаси» у двох знайшли курятину, чого у складі бути не повинно. Фахівці говорять: ціна товару не завжди відповідає його якості. Радять вивчати склад продукту на його упаковці та звертати увагу на харчові добавки.
Ніна Кальдій, керівник відділу тестувань: «Останнім часом активно мелькає ароматизатор м’яса, причому і у дорогих виробах. Ми раніше робили і буженину, і балики, і там з’являються підсилювачі смаку й ароматизатори».
Українці ж по-різному визначають, яку продукцію слід обрати.
Людмила Безсмертна, киянка: «Інтуїція підказує, більше нічого. Якось мені внутрішній голос говорить: хороший це продукт або ні».
Оксана Кравчук, киянка: «Я орієнтуюся на назву фірми та прагну купувати у великих магазинах, а не на базарі».
За даними центру «ТЕСТ», в Україні третина продуктів харчування сфальсифіковані. У них компоненти підмінені на дешевші аналоги.