У Черкасах водії «швидкої» вимушено опановують екстремальне кермування. Це щоб приїхати на виклик за визначені 10 хвилин. А потому ще й не нашкодити хворому дорогою до лікарні. Третя міська вся в окопах. Із якого боку не їхати, бідкаються водії карет «швидкої», – суцільне дорожнє пекло. Не помічають його тільки владці. У переліку вулиць, де цьогоріч лататимуть ями, жодна із прилеглих до лікарні не значиться. Деталі у Вікторії Курченко.
Віктор Мельник, водій Станції швидкої медичної допомоги: «Диск погнули, резина вышла со строя. Надо ж за 10 минут доехать, а по нашим черкасским дорогам это нереально».
Уже друге колесо за тиждень загубила ця «швидка» на черкаських дорогах. Ремонтують спецавтомобілі тут без зупину. Поруч – гори репнутих шин і побитих ресор.
Володимир Поденко, головний інженер Станції швидкої медичної допомоги: «Ми за тиждень десь міняємо на 4-5 машинах ресори. Один листок ресори коштує 320 грн. Це бюджетні гроші. Одне колесо коштує 700 грн.».
Їздити можна хіба що в середмісті, бідкаються водії «невідкладки». Що далі звідти – то тільки гірше. А поблизу пункту призначення карета «швидкої» узагалі стає каретою «повільної».
Вікторія Курченко, кореспондент: «На під’їздах до закладу, де рятують людські життя, справжнє дорожнє пекло. Що вулиця Чиковані, що сусідні з нею рясно вкриті ямами».
Віктор Глизь, водій Станції швидкої медичної допомоги: «Скидаємо практично всю швидкість».
Та навіть так – повзучи, а не їдучи, – усередині страшенно трясе й підкидає. При інфарктах чи інсультах така колотнеча може стати вбивчою, кажуть лікарі.
Андрій Оніщенко, лікар Станції швидкої медичної допомоги: «Как не привязывай, как не фиксируй больного, он все равно будет, образно говоря, под потолком. В машине мы оказываем инфузионную терапию, то есть ставим капельницу, необходимо непрерывное введение лекарств… видите сами, как оно».
Не лише бачив, а й сповна відчув на собі бездоріжжя довкола Третьої міської Олексій Степанович. Його сюди «швидка» везла з ускладненнями після перелому.
Олексій Драник, пацієнт Третьої міської лікарні: «На вибоїнах біль дуже був великий, розумієте. Нога має бути в нерухомому положенні, а воно вийшло погано…».
Вилікувати під’їзди до лікарні від асфальтної віспи для мерії поки не пріоритет. Із понад трьох десятків вулиць, де цьогоріч лататимуть ями, жодної із прилеглих до медзакладу.
Андрій Наумчук, начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку МВК: «Є ще один список, там перелік доріг, які будуть ремонтуватися за рахунок державної субвенції. То цей список зараз підготовлений, направлений на ОДА. Якщо міський бюджет виділяє на ремонт доріг трохи більше 1,5 млн. грн., то з державного – більше 4,7 млн. грн. на поточний ремонт доріг».
Які з тутешніх розбитих вулиць потрапили в той список, а головне – коли їх почнуть ремонтувати, посадовець наразі не говорить.