У Черкасах уперше обрали кращого офіціанта. Він, переконані організатори, має бути елегантно вбраним, привітним і ерудованим. Бо офіціант – обличчя будь-якого ресторану. Учасники конкурсу вправлялися не лише у знанні теорії. Демонстрували і що вміють на практиці. Усі подробиці в сюжеті.
Марина Поштар, учасниця: «Це – мій перший конкурс. Хочу перемогти, але добре і просто взяти участь. Готувалася я зі своїми керівниками, вони мені допомагали».
Не менше за Марину перемогу в конкурсі офіціантів хоче отримати Павло. Обидва студенти до іспиту фахової майстерності готувалися понад місяць.
Павло Верба, учасник: «Моя мета – виграти цей конкурс. Якщо я навіть і не виграю, то для мене за честь позмагатися із цими учнями. Робота тяжка, але мені сподобалася тим, що оформлюєш столи гарно, сервіруєш, із гостями спілкуєшся. Цікава робота, мені подобається, хоча й тяжка».
Останні настанови перед початком конкурсу. Майбутні офіціанти радяться зі своїм наставником Світланою Капенко. У своїх учнях жінка впевнена.
Світлана Карпенко, майстер виробничого навчання: «Я вважаю, що потрібно якомога більше конкурсів таких проводити. Тому що це конкурси професійної майстерності, учні тут багато навичок професійних отримують. Узагалі, це дуже цікаво збагатити знання правилами етикету, як треба складати серветки, обслуговувати відвідувачів, тому що наші учні – це наше майбутнє».
Граційні, виважені та привітні. Такими учасники конкурсу офіціантів постали перед суворим журі. Конкурс фахової майстерності почався із представлення учасників. Своє хвилювання Марина та Павло побороли.
Майбутні офіціанти демонстрували не лише практичні, але й теоретичні знання. Учасники відповідали на питання тестів про організацію обслуговування та правила етикету. Директор училища Алла Азізова каже, до підготовки офіціантів ставляться дуже відповідально. Адже саме вони – обличчя будь-якого закладу.
Алла Азізова, директор навчального закладу: «Сьогодні конкурс офіціантів. Ви чули, яка красива це професія, як діти хочуть здобути цю професію. І коли вони приходять до нас, то ми відбираємо лише тих дітей, які готові до цієї професії, бо це публічна та гарна професія, це професія для молоді якраз».
Після теоретичних завдань учасники конкурсу доводили свою майстерність у сервіруванні столу на задану тему. Також майбутні офіціанти змагалися у вмінні складати серветки.
Алла Азізова, директор навчального закладу: «Головне – ввічливість. Офіціант завжди має враховувати, що клієнт правий. Має бути ввічливим, гарно говорити, запропонувати меню. І спілкуватися так, щоби коли клієнт вийшов із закладу, то йому захотілося б повернутися».
Переможці конкурсу офіціантів відстоюватимуть честь Черкас на обласному турі змагання.