Середмістя Черкас досі в білбордах. Хоч зникнути звідси вони мали ще на початку 2014-го. Ще декілька років тому в мерії ухвалили спеціальну схему розміщення такої реклами в місті. І більшість рекламістів погодилася прибрати свої білборди з бульвару Шевченка. Крім одного. Він пішов у суди й певен: реклами в місті має бути ще більше. Деталі – в сюжеті.
Оксана Поліщук, колишній начальник відділу дизайну міського середовища МВК: «Конструкція має бути пофарбована в сірий колір, фундаментний блок має бути заглиблений. Повинна мати власне зовнішнє освітлення».
Такими з часом мали стати всі білборди в Черкасах, розповідає ініціаторка реформи, вже колишня чиновниця Оксана Поліщук. Кілька років тому мерія намірилася навести лад із зовнішньою рекламою в місті. Для цього розробила спеціальні правила. Основні вимоги до рекламістів – підігнати щити під стандарти та прибрати білборди з центру міста. Більшість підприємців вимоги виконала. Крім одного.
Олександр Давиденко, начальник управління інспектування Черкаської міськради: «127 конструкцій ПП «Вересень+» визнані виконком такими, що не мають відповідних дозволів і мають бути демонтовані. Але нам заборонили в судовому порядку чіпати короля реклами в місті».
Власнику цієї компанії, депутату міськради Сергію Кудактіну, рекламна реформа не сподобалася. Він вважає її нечесною. Мовляв, її мета – знищити місцевих операторів реклами.
Сергій Кудактін, директор рекламної компанії: «На местном рынке происходит так, что киевляне приходят и пытаются выдавить местных для того, чтобы снимать все сливки рекламных бюджетов города самим. И всегда есть люди, которые им противостоят. Я как депутат им противостоял и как рекламщик».
Таких нарікань не розуміють в Асоціації зовнішньої реклами. За словами її очільника Артема Біденка, схема розроблена чесно. Це підтвердив Антимонопольний комітет.
Артем Біденко, керівник Асоціації зовнішньої реклами України: «Як правила можуть бути написані під одного оператора – мені незрозуміло. Тому що ключове рішення – звільнити центральну частину міста від великого формату (3*6). Це нормальна європейська практика. Це реалізується в Києві, це реалізується в Вінниці, причому у Вінниці це реалізується руками місцевого оператора».
Рекламна реформа в Черкасах зайшла у глухий кут. Жодна зі сторін не збирається йти на поступки. У владців поки зв’язані руки, щоб самовільно демонтувати щити. За 4 роки українська Феміда досі не вирішила, хто ж таки правий. Поки суди зволікають, білборди продовжують стояти.