Фаетони, бідки, кабріолети, прогулянкові та весільні карети. На Черкащині селянин вирішив відродити давно забуте ремесло – виробництво гужового транспорту. Він власними руками створив оригінальний каретний двір. На цьому ретро-транспорті 65-річний Сергій Дерун із села Велика ЯблунівкаСмілянського району мріє катати українців та іноземців у рамках розвитку зеленого туризму.
Ця карета, створена за ескізами циганських фаетонів, була одним із перших творінь колишнього вчителя фізкультури Сергія Деруна. Кілька місяців роботи, тисяча доларів – і унікальний возик готовий до їзди.
Сергій Дерун, майстер: «Дуже м’яка, дуже легка. На цій кареті дві людини сидить. Кучер сидить тут, а позаду люди, які відпочивають».
А на ось цій кареті українці вже каталися. Її Сергій створив спеціально для весілля. Для оригінального транспорту, вагою в півтонни, майстер розробив навіть оригінальні колеса. Їхати на таких, каже, зручніше, ніж в авто.
Сергій Дерун, майстер: «Цікаво те, що передні колеса менші, задні – більші, як у всіх карет. Бачите, працює вона дуже легко, вона іде м’якіше, ніж «Жигулі».
Для кожного свого творіння Сергій Петрович власноруч виковує, шиє та виточує деталі. Намагається він відтворити і стародавній стиль ретро-возиків. Наприклад, відшуковує раритетні скрині, накриття та ліхтарі.
За 5 років житель села Велика Яблунівка вже створив шість оригінальних карет. Дві з них вже знайшли своїх власників у різних куточках країни. Та чоловік зізнається: створює возики зовсім не для заробітку.
Сергій Дерун, майстер: «Задоволення від того, що ти щось робиш своїми руками, не просто опустився, бо опуститься легше за все. По-друге, людина повинна залишать після себе якусь пам’ять».
Диво-каретами вже зацікавився і товариш Сергія, який пропагує в області зелений туризм. Каже: на такому транспорті іноземці кататимуться залюбки.
Сергій Тимофієв, менеджер із зеленого туризму: «Ви уявіть, кожна карета має інші технічні рішення. Уявіть, ці колеса зроблені в гаражі, на станку, власноруч зробив. Зелений туризм для того, щоби люди не виїжджали, не залишали цю землю».
На створення карет чоловіка надихнула любов до коней, яких він тримав у господарстві. Через брак коштів скакунів довелося продати. Тепер чоловік мріє створити ще й королівську поштову карету для довгих прогулянок і знову завести коней. Поки ж тестувати та тягати саморобні возики йому доводиться самотужки.