додому Новини на ВІККА ВіККА-новини Ні – «москальській» рекламі!

Ні – «москальській» рекламі!

0

Черкаси українізуються. Місто планують стовідсотково очистити від російськомовних вивісок. Таке доручення дав муніципальній інспекції мер Черкас Сергій Одарич. Інспектори мають завітати у кожну фірму чи магазин, де вивіски написані російською мовою, і залишити там припис про усунення порушення. Підприємці ж повинні виправити написи на вивісках за три дні. Або хоча б демонтувати «москальський напис». В іншому разі на них чекають штрафні санкції. За три дні таких приписів назбиралося вже півтори сотні. Кілька законослухняних підприємців вже встигли «українізуватися».

Російськомовна реклама кондиціонерів на цьому приміщенні прижилася вже давно. Утім, інформація на вікнах про прилади вентилювання та комплектуючі, написана не державною мовою, нікому і ніколи не заважала, – дивуються менеджери компанії.
Алла, офіс-менеджер компанії: «Не всі люди розуміють українську мову, багато російськомовних приїзжають до нас. Російська більш доступна, хоча я не проти української».
«Українізувати» компанію вирішили працівники муніципальної інспекції. Вони виконують правила благоустрою міста Черкаси, затверджені депутатами Черкаської міськради.
Позитивно на антимоскальські новації реагують не скрізь. Окремі підприємці відмовляються і від приписів інспекторів, і від розмови.
Утім, є і законослухняні підприємці. У цьому магазині вивіску «Кулинария» на відповідник українською замінили всього лише за кілька днів.

Лариса Лисак, працівник магазину: «Ми зробили замовлення, то була помилка, ми переробили».
Ці заходи не є утиском російської мови, – наголошує міський голова Черкас. Він просто вирішив навчити рекламу говорити винятково державною мовою.
Сергій Одарич, міський голова м. Черкаси: «Іноді, коли проходиш вулицею і дивишся на те чи інше оголошення, соромно стає за неграмотність вживання та написання слів. Чому ми можемо навчитисвоїх дітей, якщо самі допускаємо такі помилки?».
Ольга Швець, заступник директора Департаменту муніципальної інспекції: «Хотіла б звернутися ще до рекламних агенцій, до всіх, хто задіяний у виготовленні реклами, щоб вони згадали закон України «Про рекламу та благоустрій міста».
Українізувати у місті потрібно ще близько 20 відсотків рекламоносіїв. Трапляються й доволі цікаві експонати та бренди.
Ольга Швець, заступник директора Департаменту муніципальної інспекції: «Говорять люди, що це торгова марка, яка зареєстрована по всій Україні, на кшталт магазину «Шиворот на виворот». На наші рекомендації замінити вивіску на «Догори дригом» вони не зважають, говорять, що товарний знак, бренд».
У боротьбу із недержавною рекламою вирішили додати й трохи креативу. У мерії навіть оголосили фотоконкурс на найбільш суржикомовну вивіску в Черкасах.

БЕЗ КОМЕНТАРІВ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Exit mobile version